Perhentian paradise

24 augustus 2017 - Pulau Perhentian Besar, Maleisië

Water dat blauwer is dan dat in een zwembad in een baai omringd door jungle. Dat is wat Perhentian is. Het is hier echt precies zoals het plaatje bovenaan ons reisblog. Niet normaal mooi. Vanmorgen rustig opgestaan en elkaar goed ingesmeerd voor het ontbijt zodat het goed de tijd had om in trekken. Want dat we zonnebrand nodig hebben hier mag duidelijk zijn. De zon staat aan een strakblauwe hemel. Het ontbijt kent hier vele keuzes. Wij waren op Tioman natuurlijk redelijk gewend aan of toast of rotti Canai. Hier is de keuze wat groter en Johan besluit buiten de vertrouwde toast 2 "half boiled eggs" te bestellen. En als deze gebracht worden begint hij enthousiast met pellen. Maar bij het eerste gaatje loopt het zachte eiwit direct uit het ei. Als hij hem op z'n kop houdt loopt het hele ei leeg. Johan roept de ober en deze legt hem zonder blikken of blozen uit dat dit echt een "half boiled egg" is hier. Als hij de tafel komt afruimen en ziet dat Johan nog steeds zijn ei niet heeft opgegeten biedt hij aan om een stel gebakken eieren te halen. Er wordt vrolijk gelachen om het verschil in eieren tussen Maleisië en de Hollanders. Het ontbijt was verder echt prima. Theo, Ingrid en Kim kwamen aanlopen na het ontbijt. Samen even naar ons huisje gelopen om wat spulletjes te pakken en richting een prachtig strand om de hoek gelopen. Zoals hierboven beschreven. Daar lekker lang gesnorkeld, gezwommen en geluierd. Een heerlijke dag met voor ieder wat wils. Nick had lekker uitgeslapen en was ook aangesloten, met z'n allen een lange snorkeltocht gedaan. Veel mooie grote vissen gezien en ook black tip reef sharks. Waarvan er 1 zeker 1,5 meter was. Echt een prachtig gezicht. Ook bijzonder om te zien hoe dichtbij het strand ze komen. We waren op onze knieën bezig om onze vinnen uit te doen toen het kleine broertje tussen ons door naar zee zwom. De lunch gegeten bij Coral Bay view. Het was pas tegen 16.00 dat we gingen lunchen maar het smaakte allemaal prima. Hierna hebben Johan, Theo en Nick nog een snorkeltocht gedaan. Ook nu weer veel mooie dingen gezien waaronder een barracuda. Het is hier echt weer anders snorkelen dan op Tioman. Het water is hier nog blauwer en helderder. Tegen 18.30 gaan we het water uit om te douchen en ons op te frissen. We hebben afgesproken om bij het andere strand te gaan eten en daarvoor moeten we een stukje door de jungle. Dat zal normaal natuurlijk geen probleem zijn, maar het was inmiddels al ver in de schemer, bijna donker en er is in de jungle geen straatverlichting. Het was een steil pad, met alleen maar wortels en stronken. Deze night jungle walk is een stuk spannender dan die in Taman Negara, maar we bereiken de huisjes van Theo, Ingrid, Kim en Nick. We lopen een klein stukje naar een restaurantje op het strand en hebben daar lokaal gegeten. Jessie heeft erg genoten van haar veel te pittige eten. De tent sloot al toen wij nog even lekker bleven zitten. De dames hadden inmiddels besloten dat er nog wel tijd was voor een drankje dus liepen we terug richting de grotere resorts. Maar in plaats van een drankje werd het een dessert. Schaal fruit, creme brulee, home made apple pie en tiramisu. Ja het is afzien hier. De wind wakkerde inmiddels aan en de eerste spetters vielen uit de lucht. Aangezien we het geen goed idee vonden om weer terug te lopen door de donkere jungle namen we een watertaxi en niet te laat. Inmiddels waait het heel hard en regent het. We gaan lekker tanden poetsen en naar bed zo. Oh ja, Merit en Johan gaan overmorgen beginnen aan hun advanced duikcursus. Dat is het vervolg op de cursus die ze in Nederland hebben gehad. Helemaal leuk. Truste.

1. J.P. van Velzen van Velzen Smaling:
    Top verslag weer.
  2. ToKo:
    T>O>K>O>TheoIngridKimNick>Ontbijtje prima>Koppie (TheoNickJohan)>Onder
  3. Jeanet en Niels:
    24 augustus 2017
    Wat heerlijk en de kids roepen echt zooooo mooi, ongelooflijk genieten danVan ons
  4. Hans van der Linden:
    24 augustus 2017
    Weer een duidelijk inzicht over de belevenissen van deze dag. Heb er weer van genoten.