Change of plans

28 augustus 2017 - Pulau Perhentian Besar, Maleisië

Weer om 07.00 op om te gaan duiken vandaag en dat was vandaag een extra zware opgave omdat we en behoorlijke @#$÷× nacht hebben gehad. Vooral voor Jessie, ze knapt nog niet echt op zullen we maar zeggen en heeft veel last gehad van maag- darmklachten. Uiteindelijk vielen we tussen 02.00 een 02.30 allemaal in slaap. Na het ontbijt op voor onze diepe duik, we gaan naar 30 meter diep vandaag en de tweede duiken we op een wrak. De eerste duik was wat saai. Een diepe bodem, rotsen en weinig leven. Maar dit was een verplicht onderdeel, dus gedaan. Na 30 minuten zijn we weer boven. Hoe dieper, hoe meer lucht je verbruikt dus een korte duik. Afgevinkt. De tweede duik van de dag gaat naar 2 wrakken die een aantal jaren geleden afgezonken zijn als duikspot. Het was een mooie en rustige duik. De boten zaten ramvol met vis. Leuke foto's gemaakt die we zo ook even zullen posten. Hierna hoefde we alleen nog maar even de hele papierwinkel in orde te maken en vanaf nu zijn wij advanced duikers en mogen we dieper. Bij terugkomst met de boot is Jessie ook weer van de partij. Nog lang niet fit, maar wel even uit bed. Samen lekker geluncht met Theo, Ingrid, Kim en Nick. Waarna Jessie weer naar de kamer ging en Johan aan de slag om het programma om te gooien. We zouden eigenlijk morgen terug naar de wal gaan, dan naar Kota Bahru rijden en vandaar naar Kuala Lumpur vliegen. Maar die reis met Jessie zo ziek, gaat niet lukken. We hebben het nu zo geregeld dat we hier nog 2 dagen langer blijven en op 31 augustus terug naar de wal gaan, en dan naar Kota Bahru waarvandaan we naar Kuala Lumpur vliegen waar we op het vliegveld blijven en gelijk doorvliegen terug naar Nederland. Het was even een geregel en we verhuizen morgen even naar een resort hiernaast. Maar het is voor nu de ideale oplossing. Ook hebben we de zon er weer bij geboekt, want vandaag was het de hele dag bewolkt. Vanochtend heeft het zelfs nog even behoorlijk geregend. Merk je overigens helemaal niets van 30 meter onder water. :-) Vanavond met z'n vieren gegeten. We hadden al gekeken naar een overdekt tafeltje, want er hing een donkere lucht. En het blijft bijzonder hoe het hier gaat. In 10 seconden gaat het van windstil naar storm, dat houdt dan aan en uiteindelijk gaat het regenen. Blijft een vreemde gewaarwording hoe snel dat gaat. Jessie een stuk pizza gegeten en Johan en Marjon weer een lekker visje laten grillen. Merit ging voor de lasagne. Het lijkt erop dat bij Jessie het ergste voorbij is, maar dat zeggen we pas met zekerheid als vannacht ook goed gegaan is. Het is een kort stukje en ook vroeg omdat we lekker vroeg gaan slapen. Truste.

1. Wendy:
    28 augustus 2017
    Jeetje wat sneu voor jes... wel fijn jullie snel weer te zien!!
  2. Femke:
    28 augustus 2017
    Beterschap Jessie!!! Vervelend voor je!
  3. J.P. van Velzen van Velzen Smaling:
    28 augustus 2017
    Wat een stoere foto's, gefeliciteerd beiden. Wat goed dat het mogelijk is om het programma te wijzigen, jessie ik wens je een goed herstel om nog even te kunnen genieten.
  4. ToKo:
    28 augustus 2017
    T>O>K>O>Toemaar>Opschietenopschietenopschieten>KothaBaruKualaLumpar>Onthaast toch eens
  5. Marjolijn:
    29 augustus 2017
    Nou Jessie wat superstorm voor je zeg, hoop dat het vandaag weer over is.....

Prachtige foto's en duiken verder hoor!
  6. Johan van der Linden:
    29 augustus 2017
    Jessie is vandaag weer helemaal de oude gelukkig.
  7. Ann:
    30 augustus 2017