Laatste dagje Perhentians

30 augustus 2017 - Pulau Perhentian Besar, Maleisië

Vandaag de laatste dag dag op de Perhentians. Merit en Johan beginnen de dag met een laatste duik. We gaan nog een keer naar "the pinnacle", een plek waar we ook gedoken hebben tijdens onze cursus en die was prachtig. Nu als fundive, en lekker relaxed om ons heen kijken om al het moois nogmaals te zien en te fotograferen. De eerste keer was Johan namelijk zijn camera vergeten mee te nemen. Een prachtige duik op een prachtige plek. Haaien gezien, maar er waren vele mooie vissen. Op een bepaald moment was de stroom ook heerlijk. Je hoefde amper te zwemmen, alleen maar omhoog en omlaag door in en uit te ademen om het koraal te ontwijken. Eenmaal boven scheen de zon weer na een bewolkt begin. Bij terugkomst zaten Jessie en Marjon al op het terras en we waren nog voor 11 uur, dus nog op tijd voor het ontbijt. Hierna traditiegetrouw terug naar het hutje om in te smeren en spullen te pakken voor op het strand en in het water. Verder een heerlijke stranddag gehad. Het was weer heerlijk weer, dus tot laat gebleven. Johan heeft in de middag nog een lekker rondje gesnorkeld en een prachtige foto gemaakt van een schildpad. Deze komt alleen niet vandaag meer op het blog. Inmiddels alle tassen ingepakt want we gaan morgen namelijk om 08.00 met de boot terug naar de wal, dan met de taxi naar Kota Bahru en daar op het vliegtuig naar Kuala Lumpur. Daar komen we om 16.15 aan en vertekt onze vlucht naar Nederland om 22.15 waarna we om 11.00 Nederlandse tijd aankomen op Schiphol op vrijdagmorgen. Dit wordt dus verreweg onze langste reisdag morgen. Merit had uitgerekend dat het met tijdverschil 31 uur reizen is. Lekkere trip zeggen wij. Ondanks dat het een fantastische reis was, is het ook weer heerlijk om naar huis te gaan en kijken we er naar uit om weer terug te zijn. Truste.

1. ToKo:
    T>O>K>O>Terugreisduur>Ongelooflijk>Komen>Ophalen!
  2. Femke:
    30 augustus 2017
    Genoten van jullie reisverhalen en prachtige foto's!!! Goeie reis terug! X
  3. Stephanie:
    Save flight home
  4. Hans van der Linden:
    30 augustus 2017
    Mooie foto's van de laatste duik en weer een mooi verhaal van deze dag. Goede reis terug naar huis.
  5. Jeanet en Niels:
    30 augustus 2017
    Veilige reis terug en de kids zullen dolblij zijn jullie snel te zien;-)
    Sterkte tijdens de lange zit, best pittig lijkt ons! Xxxxxxx