Voorbereiding(en)

18 juli 2017 - Uithoorn, Nederland

Welkom op ons blog. Een tijd geleden hebben we besloten om, als een soort afscheid van onze gezamenlijke vakanties, een verre reis te maken met de meiden. Ze zijn nu beiden op een leeftijd dat we verwachten dat ze vanaf nu zonder op ons reis willen gaan. Nieuwe bestemmingen ontdekken zoals Thailand of Salou, Chersonissos en Lloret de Mar.

Maar voordat ze hieraan beginnen gaan we ze 5 weken lang door Maleisië slepen. We zijn een tijd bezig geweest om de route uit te pluizen. Maleisië is een groot land waar veel te zien is en het snel zo is dat je een planning hebt waarbij je alleen maar gaat rennen en onderweg zijn en dat is juist niet wat we willen. Daarom hebben we Borneo, het andere eiland van Maleisië, gelaten voor wat het was en blijven we op het schiereiland. Wel maken we een kort uitstapje naar Singapore. Als je wilt zien waar we allemaal naar toe gaan, kun je op de kaart globaal kijken wat we allemaal gaan doen en zien.

Zoals gezegd, hebben we dus een planning gemaakt waarbij we niet hoeven te haasten en vooral lekker gaan genieten. Via deze manier willen we jullie, allemaal in 1 keer, lekker op de hoogte houden van onze belevenissen en voor onszelf een mooi reisverslag maken waar we later nog van kunnen genieten. We vertrekken voorlopig over anderhalve week, maar ons enthousiasme is zo groot, dat we alvast begonnen zijn een opzet te maken. Het werkelijke vertrek is pas op 30 juli, dan vliegen we met 1 tussenstop in Jordanië, naar Kuala Lumpur. Een lange reis van bijna 20 uur. We gaan 5 weken, dus lekker de tijd om te genieten. Merit en Johan hebben in het voorjaar allebei hun PADI duikbrevet gehaald om te kunnen genieten van al het moois dat de onderwater wereld te bieden heeft in Maleisië. Jessie en Marjon houden het lekker bij snorkelen. Een heerlijk vooruitzicht met een mooie afwisseling tussen reizen, relaxen, beleven en genieten.

We zullen net voordat we weg gaan weer iets van ons laten horen en jullie gedurende de reis op de hoogte houden van onze belevenissen.

1. ToKo:
    21 juli 2017
    Briljant idee zo'n gezamenlijke avontuurlijke reis als afsluiting van de familievakanties.....dat zouden meer mensen moeten doen!
  2. Henny Winters:
    29 juli 2017
    Lekker genieten met z'n allen. Een ervaring om nooit te vergeten.
  3. Henny Winters:
    29 juli 2017
    Geniet met z'n allen van deze mooie reis. Een ervaring om nooit meer te vergeten.