Langkawi dag 4

6 augustus 2017 - Langkawi Island, Maleisië

Hieperdepiep hoera, Stan is vandaag jarig en wordt dertien. Vannacht 12 uur Maleisische tijd hebben Marjon en Johan hem al gefeliciteerd via de app. HAHAHAHA was zijn antwoord. Na een rustige nacht staan we vandaag voor de verandering eens op met storm. Niet zo erg als gisteren, maar niet het weer om lekker op je scooter over het eiland te cruisen. Als we zitten te ontbijten hebben we onze eerste echte stortbui overdag. Hozen werkelijk. Lekker de tijd genomen voor een ontbijtje en de bui trekt langzaam weg. Even de was weg gebracht naar de laundry en we besluiten om even richting een dorpje verderop te lopen. Onderweg diverse winkeltjes en grote tax-free winkels afstruinen naar koopjes. Er worden enkel - en armbandjes gekocht, sjaaltjes en omslagdoeken. Nog geen 300 meter bij ons hotel vandaan begint de zon toch weer te stralen. Terug naar plan A. We gaan een scooter huren. Nog even langs het hotel voor badkleding en handdoeken en op weg naar Tanjung Rhu. Een strandje helemaal aan de noordoost punt van het eiland. Wij zitten in het zuidwesten, dus met de scooter nog wel een dik uur. We hebben wel geleerd dat we moeten stoppen zodra we veel lokalen bij een restaurant zien, dus vol in de ankers als we langs een heel vol restaurant rijden. Het eten is hier in buffet vorm. En er ligt van alles. Gefrituurde krab, garnalen, diverse soorten kip, groenten en veel vis. Echt heel erg lekker, maar omdat je niet weet of het spicy is of niet blijft het een gok. En Johan gokt een stuk beter dan Merit. Over haar witte rijst doet ze een sausje dat ervoor zorgt dat draken jaloers zijn op haar adem. Het bord gaat ook niet leeg. Maar voldaan lopen we richting de scooter. Omdat het hier al 14.30 is gokken we dat Stan al wakker is en proberen we een whatsapp video. Er wordt niet opgenomen dus we stappen op richting strand. En net als we rijden probeert Stan het weer. Yes, contact. Heerlijk om hem en de anderen te zien en te spreken. Ook wel gek hoor, zo ver weg. Hierna weer door voor de laatste etappe en na een half uur komen we aan bij een prachtig strand. Eilandjes in de verte, het plaatje is compleet. Na het zonnestraaltje van vanmorgen is het overigens de hele dag bewolkt gebleven. Hier verder de middag lekker door gebracht. Het leuke aan dit strand was dat je super ver kon lopen. Lekker gespeeld met de camera om leuke foto's en filmpjes te maken en na en paar uur weer opgestapt. Jessie en Johan op de ene scooter en Merit en Marjon op de andere. Na een kwartiertje zakt het pijltje van de benzinemeter bij Johan en Jessie toch wel erg ver in het rode vakje. De zenuwen sloegen nog niet toe, maar nadat we getankt hadden, we kwamen er gelukkig 1 tegen, zaten we toch een stuk rustiger. Lekker terug gereden naar Pantai Cenang. Deze rit was wel een stuk minder mooi dan eerder maar verliep verder prima. Bij terugkomst een boekingskantoor opgezocht voor excursies. We willen morgen namelijk graag kayakken door de mangrove. Het eerste kantoor wat we probeerde en aangeraden werd in de Lonely Planet zat namelijk al helemaal vol. Maar gelukkig was het de tweede keer wel raak en worden we morgenochtend om 09.00 uur opgehaald voor onze 5 uur durende kayaktrip. Hierna lekker pizza gehaald bij de pizzahut. We hadden veel te veel waardoor de Japanners naast ons, bij hun bier lekker konden genieten van een stuk pizza. Goede daad voldaan voor vandaag. Nu lekker vroeg naar bed en morgen vroeg op voor de tour. Truste.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hans van der Linden:
    7 augustus 2017
    Er valt heel wat te beleven voor jullie. Leuk verhaal! Kijk uit naar het volgende verslag
  2. Ann:
    9 augustus 2017
    Gefeliciteerd alsnog met Stan! !!!