Kuala Lumpur - Langkawi

3 augustus 2017 - Langkawi Island, Maleisië

Ook vandaag weer een wekker. We vliegen om 12.00 uur met Air Asia naar Langkawi. De dame die ons ophaalde op het vliegveld bij aankomst wil ons ook weer brengen. En keurig op tijd staat ze er klaar als wij beneden komen. Tassen erin en met spits is het toch een uurtje rijden naar KLIA 2. Een vliegveld wat helemaal speciaal voor Air Asia gebouwd is en vele malen mooier is dan het internationale vliegveld wat er naast ligt. Met 20 minuten vertraging vertrekken we voor een vlucht van 1 uur na ons ontbijtje. Omdat Jasper, de vader van de meiden, jarig is hebben ze luidkeels zitten zingen in een restaurant op het vliegveld. Geestig. Hier aangekomen een taxibusje ingegaan en naar onze locatie. Rijdend door de regen zei de chauffeur op mijn vraag waar de zon is dat hij misschien morgen komt. Op het moment dat we aankwamen was de cultuur shock er echt wel even voor een aantal onder ons. Dit is geen 10 sterren locatie, maar Azië zoals Azië is. Een hutje op een heerlijk strand, maar wel in alle opzichten een hutje. En als het dan ook nog regent en waait is het tropisch eiland wat je werd voorgeschoteld toch ineens iets anders dan het plaatje in je hoofd. Maar na 2 uur was daar toch ineens de zon. En net nadat wij een wandeling over het strand gemaakt hadden en op de terugweg in de lange straat wat drinken gekocht hadden. Dus, bikini's en zwembroek aan en de zee in . Heerlijke hoge golven die als je niet op tijd op sprong je een stranding gaven die nog het meest leek op het aanspoelen van een walrus. Maar echt gaaf. En dan gaat de tijd snel. Even het water in, dan wat fruit eten en weer even golven koppen. Heerlijke middag en voor je het weet is het 19.00. Een vlotte douche in ons hutje, onder een koude douche totdat we door hebben hoe het apparaat werkt wat zorgt voor warm water. Lekker hoor. En dan het dorpje in voor het avondeten. Echt heerlijk gegeten, de beste maaltijd tot nu toe. Heerlijke inktvis. Vis is sowieso het ding hier, logisch op een eiland, maar heerlijk. Bakken vol met vis, kreeft en krab voor het uitkiezen. Wij hebben vandaag inktvis en natuurlijk garnalen gegeten. Ook de kip ontbrak weer niet. Dit stukje ben ik nu aan het typen op ons terrasje voor ons hutje terwijl de zee zijn golven het stand oprolt. In de verte gaat de bliksem tekeer die waarschijnlijk vannacht over ons hutje heen zal trekken. Wij zullen morgen weten of de dames leeuwinnen de finale bereikt hebben. Truste

1. ToKo:
    3 augustus 2017
    Wel benieuwd naar de Oranje-leeuwinnen, maar niet naar Ajax? Waarschijnlijk hebben jullie het al meegekregen: weer een gelijkspel, 2-2. Dus uitgeschakeld voor Champions League, door een goede tegenstander! Maar wat kan dit jullie allemaal schelen. Je hebt daar wel andere dingen aan je hoofd. Veel fantastische nieuwe ervaringen. We lezen er met plezier over en ook de prachtige foto's kunnen ons bekoren. Ga dus vooral zo door. En, o ja, Pippi gedraagt zich geweldig, dus daarover hoeven jullie je totaal niet druk te maken. Groetjes, ToKo
  2. J.P. van Velzen van Velzen Smaling:
    3 augustus 2017
    Leuk die verslagen. Nog veel plezier.
  3. Hans van der Linden:
    3 augustus 2017
    Heerlijk om de verslagen te lezen. Welteruste en morgen weer veel plezier.
  4. Femke:
    3 augustus 2017
    Wat ziet het er mooi uit...en zo relaxed...heerlijk!
  5. Larissa:
    4 augustus 2017
    Wat een belevenis om zo samen op reis te gaan. Een avontuur waar jullie later nog vaak aan terug zullen denken. Dat maakt al die vele uren hard werken om deze droom te kunnen realiseren weer een beetje goed.En door dit blog reizen wij gewoon een beetje met jullie mee! Have a nice and safe trip!
  6. Mascha:
    Hutje???? Hartstikke mooie bungalow :-) of was dat het hoofdgebouw? Xxxx
  7. Anouk De Rooij:
    4 augustus 2017
    Wat gaaf om te lezen. Veel plezier en groetjes en knuffel voor allemaal.
  8. Marjon Peters:
    4 augustus 2017
    Het zijn 2 kleine hutjes Mas. Zullen als we er aan denken morgen een foto maken. Nu al te donker.