Het kortste verhaaltje

20 augustus 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Zoals de titel al doet vermoeden wordt dit geen uitgebreid reisverslag. Niet omdat we niet willen maar omdat het een dag was van alleen maar reizen. Vanochtend om 07.30 op want "the bushman" brengt ons naar de ferry aan de andere kant van het eiland. De autorit die de vorige keer zo spectaculair was, was van deze kant echt makkelijker. Bij de ferry aangekomen krijgen we nog een zakje met pasteitjes mee omdat het restaurant nog niet open was voor ontbijt. Inchecken voor de ferry die om 09.00 zou vertrekken. Maar we zijn in Azië dus we waren al blij dat het maar 1 uur later was. De overtocht wordt op 2 uur gezet en dus halen we de aansluiting op de bus makkelijk. We varen naar Tanjung Gemok omdat de boot naar Mersing nog 3 uur vroeger vertrok. Maar het duurde toch iets langer dan 2 uur waardoor het toch nog krap werd. Terwijl de dames op de bagage wachten loopt Johan even vooruit om de bus vast te houden. En dat lukt. We kunnen er natuurlijk ook van uit gaan dat de bus ook met vertraging zou vertrekken, maar dat is dan wonderlijk genoeg vaak niet zo. En dan volgt een comfortabele busreis die wel 6 uur duurt. Een stop om even te eten en af en toe even een plasstop. Aangekomen in Kuala Lumpur op een mega groot busstation lopen we richting de taxi en hebben we een vrolijke babbelaar als chauffeur. 25 minuten later zijn we bij ons hotel. Even snel inchecken en dan Chinatown in voor het avondeten. Volgens het internet aten we in 1 van de beste restaurants in de buurt. Maar dat hebben wij niet terug geproefd. Afgesloten met een ijsje en nu lekker opgefrist in de hotelkamer. Bijna 12 uur reizen is vermoeiend, dus nu naar bed om morgen naar de jungle te reizen. Truste.