Het Lloret van Thailand

13 januari 2019 - Ao Nang, Thailand

Vroeg op vanmorgen en ons continental breakfast genuttigd in het hotel. We hadden een goede nacht gehad op het eerste redelijke bed in een week. Daarna snel de spullen gepakt om door te gaan naar onze volgende bestemming, Ao Nang beach. Krabi kun je gerust overslaan als je een keer in Thailand bent tenzij je laat in de middag arriveert in het weekend. Bezoek dan de night market om lekker te eten en te genieten. Taxi via het hotel geregeld, wat natuurlijk altijd veel te duur is. Maar het gaat voor ons om 1 of 2 euro. Dat moet je natuurlijk niet de hele vakantie elke dag doen. 😂😂

"15 minutes" zegt onze chauffeur in Thailand tijd betekent dat rustig even stoppen bij een tankstation zonder te tanken en er dan 35 minuten over doen. Niet dat dat erg is, want we zijn op vakantie zonder plan en hebben alle tijd. Bij het ontbijt hebben we een hotelletje opgezocht maar niet geboekt. En we lieten ons daarheen rijden. Bij aankomst bleek de vriendelijke receptionist nog een kamer voor ons vrij te hebben. Betaald, de tassen achter gelaten en Ao Nang beach in. Hier is werkelijk niets Thais aan. Proppers bij de deuren om je naar binnen te praten voor een massage, een tatoeage of een "big beer". En als je die niet lust een bananen shake. 😂

Het is 1 lange boulevard met winkeltjes, starbucks, 2 Mc. Donalds, Burger king en een Subway. Maar flexibel als wij zijn dompelen we ons helemaal onder in het Lloret van Thailand. We lopen de boulevard af en lachen tegen iedereen vriendelijk "nee" als er voor de 52ste keer gevraagd wordt of we een massage, of tatoeage willen. Ik heb nog geprobeerd om Marjon om te praten tot een wederzijdse tatoeage van ieders gezicht op de bovenarm van ander. Maar dat was geen goed idee.

Het laatste gedeelte van de boulevard, je loopt dan onder een grote boog door, is volgebouwd met gigantische resorts voor voornamelijk Scandinaviërs die hier in grote getallen naartoe komen. Later werd ons duidelijk waarom, want het is natuurlijk lang donker in deze tijd van het jaar in die regionen en dan even genieten van de zon is heerlijk natuurlijk.

Na 36ste massage liepen we langs een groepje mensen die het nou eens niet aan ons vroegen en daar hebben wij genoten van een uitgebreide massage van de rug, nek en schouders en een voetbehandeling. Het was heerlijk en de arme man die mij onder handen nam stopte af en toe even om wat drinken. Hij zuchtte en pufte ook alsof het een malle was. Na 45 minuten stonden we weer buiten en voelde we dat er iets gedaan was aan onze nek. Morgen een uur en dan is ons lijf de bedden van de afgelopen week weer vergeten.

Ondertussen hebben we wel wat dingen geregeld voor het vervolg van onze reis. We zijn hier morgen nog en gaan dan een dagje naar railay beach. Naar het schijnt het mooiste strand van Thailand. Maar de dag erna vertrekken we om 06.00 richting Koh Muk, en nu echt want we hebben geboekt. We hebben weer een hutje geboekt op dit bounty eiland wat bekend staat om het snorkelen en als de reviews kloppen gaan  we het ontzettend naar ons zin hebben op het plekje wat we geboekt hebben. Maar om daar te komen hebben we ook de reis moeten regelen. Het is namelijk een bootreis van bijna 6 uur. We hopen dat we lekker op dek kunnen zitten. Wat zullen we dan al bruin worden.

Vanmiddag lekker geluncht in een tentje aan de boulevard en toen even naar het hotel om onze spullen naar onze kamer te brengen want die was in de ochtend nog niet klaar. De kamer was prima, en we hebben nu echt een zacht bed. Niet zomaar dit hotel gekozen want dat stond op allerlei Facebook groepen en in de lonely planet al specifiek genoemd.

Wat nog niet genoemd is, is dat het weer hier echt fenomenaal is. Maar vanmiddag was de temperatuur echt bloedverziekend heet. Onze kamer, die vol in de zon lag was echt niet koel te krijgen door de airco.  Het was buiten boven de 40 graden en in de kamer nog hoger. Maar een koude douche bood uitkomst en was heerlijk. En even lekker bijgekomen in onze kamer in hotel "chic en chill".

Tegen half vijf weer lekker de boulevard op en, zoals dat hier hoort, genoten van het happy hour. Alle cocktails voor 2.70 euro. Dus de mojito en long island ice tea gingen er goed in. Wij zijn natuurlijk helemaal niets gewend, dus daarna maar weer braaf aan het water. Het idee was om weer lekker op een night market te gaan eten. Maar de drank deed ons besluiten om ons niet te verroeren. Bang om in 1 van de categorieën te vallen die ik gisteren zelf beschreven heb. Aangeschoten, zwalkende veertigers op een boulevard die zo lekker zichzelf zijn. Nee, dat gaat een stapje te ver. Heerlijk gegeten en de tijd genomen om onze lever de alcohol af te laten breken en zodoende in 1 rechte lijn naar het hotel te kunnen lopen. En trots als we zijn, dat is gelukt. Nu trekt de airco het wel om onze kamer op een redelijke temperatuur te krijgen en liggen we even na te genieten van een heerlijke dag waar we bij voorbaat echt niet op gerekend hadden. Wij in Lloret het moet niet gekker worden.

Een dikke digitale knuffel.

1. Hans van der Linden:
    13 januari 2019
    Wat een prachtige en boeiende verhalen en daarbij mooie foto's. Geniet er maar lekker van. 👌👌
  2. J.P. van Velzen van Velzen Smaling:
    👍🏻👍🏻
  3. Johan van der Linden:
    13 januari 2019
    Dank je wel paps. En dat genieten lukt erg goed.