Goede daad gedaan

23 januari 2019 - Ko Lanta Yai, Thailand

Dit bed is aangenaam en nodigt uit tot uitslapen en op vakantie zijn is knap vermoeiend. Dus om 10.00 uur opgestaan. We hadden gisteren al besloten om hier te ontbijten en dat hebben we ook gedaan. Een sandwich met ei besteld. Maar daar doen ze hier van die hele vieze worst tussen. Denk aan Smac van vroeger. En dan nog erger.

Daarna op de brommer gestapt en richting het zuiden van het eiland gereden voor een laatste dagje zon op het laatste eiland van onze vakantie. De weg lijkt korter als je weet waar je naartoe gaat en na een ruim half uurtje zijn we op een mooi strand en duiken we in zee. Ook vandaag is het weer prachtig weer en zonnig. Het windje maakt het echt aangenaam ondanks dat het gewoon 33 graden was vandaag.

We hebben echt gigantisch goed geluncht vandaag bij een mooi restaurant op het strand. Na de lunch zien we een koppel in zee op zoek naar iets. Wij lopen richting zee om even lekker af te koelen als ik een sleutelhanger vind in de branding. Ik trek eraan en daaraan zit een scootersleutel.

Ik loop op het speurende stel af en vraag of ze iets zoeken. Ik hou de sleutel omhoog en niet vaak iemand zo blij gezien. De dame geeft me een knuffel als de heer op me afloopt en zegt "i'am a guy, but can i give you a hug too?"

Natuurlijk man, geen probleem. We hebben iemand echt blij gemaakt. We bedachten het ons nog, wat een gezeik heb je ervan als je hem echt kwijt bent. De rest van de middag lekker doorgebracht in zee of op het strand. Op de terugweg, aan het einde van de middag, nog even gestopt bij een uitzichtpunt in de bergen om wat te drinken, waarna we weer terug gereden zijn naar ons resort. In het zwembad hebben we ons ontdaan van het zand in onze zwemkleding en daarna lekker gedoucht.

Net klaar met eten en nog even contact via video bellen gehad met Jessie en Merit. Leuk om te vertellen aan hun dat wij gisteren vanuit hier de verwarming thuis uitgezet hebben. En dat is niet echt lekker als het vriest thuis, maar wij hebben er wel lol om gehad. 😂😂😂

Morgen op tijd op voor een reisdag terug naar Bangkok. 2 dagen in deze stad voor we weer terug vliegen naar het koude Nederland. We hebben hier elke dag mooi weer gehad en geen druppel regen. Echt heel bijzonder om in de winter zo te kunnen genieten van zulk prachtig weer.

Een dikke digitale knuffel.

1. J.P. van Velzen van Velzen Smaling:
    23 januari 2019
    Zal wennen worden hier, maar prachtige ervaringen rijker.
  2. Ann:
    27 januari 2019