Koh Ngai naar Koh Lanta

21 januari 2019 - Ko Lanta Yai, Thailand

De laatste nacht op Koh Ngai, en dat is prima. Jemig, wat een gruwelijk hard bed hadden we weer in dit prachtige paradijs. Als wij zoeken naar een volgende accommodatie checken we vanaf nu recensies op de zachtheid van de bedden. Thai houden van harde matrassen.

De speedboot naar Koh Lanta vertrekt pas om 11.30 dus we kunnen rustig aan doen vanmorgen. Marjon gaat nog even lezen op een stoeltje op het strand en ik kom er met mijn kop in de zon lekker bij zitten. Het is genieten. Even na 10 uur terug naar onze kamer om de tas weer vol te proppen waarna we gaan ontbijten. Als alles op is kunnen we lekker blijven zitten want de boot komt ons letterlijk voor ons neus oppikken.

De overtocht naar Lanta duurt een goed half uur en gaat echt gek hard. De zee is dit keer nagenoeg glad en daardoor geen keihard gebonk van de boot op iedere golf. Aangekomen op de pier van dit eiland wordt je direct weer belaagd door allerlei mensen die je naar je hotel willen brengen. Het afdingen is weer begonnen. In tegenstelling tot andere plekken was het hier echt heel druk. Maar voor 650 baht verzekeren wij ons van een rit met de taxi naar Lanta old town, waar wij een voor ons doen zeer luxe kamer hebben geboekt op een resort. We vragen de taxichauffeur of het resort goed is en hij zegt "no beach". Terwijl ik vanmorgen echt gezien had dat er op 2 minuten lopen een beach was.

Maar goed, aangekomen bij het resort ziet het er echt prachtig uit. 8 prachtige huisjes rond een heel mooi langwerpig zwembad. Helemaal niets voor ons maar hè, maar naar het schijnt, een goed bed.

We worden vriendelijk welkom geheten door Peppi en Kokkie, later blijken het ook broers te zijn. De twijfel is er toch even, de accommodatie is prachtig, maar zitten we niet te veel in lokaal gebied.

We checken toch maar in, en wat een prachtige kamer hebben we. Het is echt nog beter dan de luxe kamers bij van der Valk. Snel schieten we in badkleding om even te zwemmen in het zwembad. Vergeten natuurlijk om onze slippers even aan te doen en het donkere deel rond het zwembad is 2 miljoen graden. Auw, auw, auw. De buren hebben in ieder geval lol. Koel is het bad niet te noemen, maar verfrissend zeker en na een klein uurtje zonder zonnebrand kleden we ons aan om even het dorpje in te lopen. Het komt over als een dorpje waar vroeger mensen leefde van de visserij en tegenwoordig van het toerisme. Hier geen hoogbouw, maar gewoon de huisjes van vroeger omgebouwd tot winkeltje of restaurant. Heel gezellig en heel gemoedelijk. We drinken bij 1 van die tentjes een Mango Lassi, en hij is heerlijk. Ook de prijzen zijn hier, dichterbij het vasteland, weer een stuk lager.

We lopen nog even door het stadje en bij een fruitstalletje halen we nog wat mango en mandarijnen, die we op de veranda van ons huisje (klinkt sjiek hè) opeten. Ondertussen regelen we de vlucht terug naar Bangkok voor aanstaande donderdag. Air Asia is hier je vriend voor dat soort dingen. Onze vlucht gaat die dag om 13.30. Maar we worden hier om 08.40 opgepikt voor een 2.5 uur durende trip met de mini bus. Dat wordt dus een echte reisdag. Voor 17.00 zullen we niet bij ons hotel in Bangkok zijn. Ook uitgezocht om zijn bedden natuurlijk.

De mini bus nog even geregeld bij Peppi en Kokkie en dan hebben we alles geregeld qua reizen en overnachten deze vakantie. Prima.

Het bed is al een succes voordat het tijd is om te slapen en we liggen lekker te lezen op bed als we zien dat het al na 19.00 is. Toch maar even richting het dorpje (200 meter maar) om te gaan eten. We belanden bij een restaurant met een terras boven de zee en de maan is hier niet bloedrood, maar zeker wel groot. Een prachtig gezicht om bij te dineren. Marjon kiest voor de kip met cashew nuts en ik voor de zeevruchten met zoet zuur. Nadat we allebei lekker gegeten hebben terug naar ons lekkere bed. Het was weer een fijne dag.

Een dikke digitale knuffel

1. Patricia:
    21 januari 2019
    Lekker van genieten, hoet is het zo koud Brrr 😋
  2. Marcel:
    22 januari 2019
    Ziet er heeeeeerlijk uit !
    Geniet ervan ✌