Dag 98, de start van een nieuwe hobby?

14 december 2022 - Rojales, Spanje

Lekker op het fietsje naar de golfbaan 7 kilometer verderop. En zoals het ons betaamt zijn we natuurlijk een kwartiertje te vroeg. Maar keurig op tijd beginnen we om 10.00 uur aan onze eerste les met pro David. Het is een relaxte man die al 20 jaar les geeft, ook aan Nederlanders. Dus er glippen tijdens de les regelmatig Nederlandse woorden en zinnen door. Zoals, "kontje naar achteren" en "niet hakkuh". En dat klinkt met een Spaanse tongval echt een stuk leuker.

We beginnen rustig met ballen over de bunker te slaan 10 meter verderop. Het gaat nu vooral om de juiste beweging en niet om het raken van de bal of het zo ver mogelijk weg slaan van de bal. Althans, daar gaat het David niet om. Marjon en ik denken daar echt anders over. Rammen is het devies. Maar met de geduldige uitleg en kleine aanpassingen die David doet lukt het steeds beter om de slag beter te krijgen en de balans te houden als de bal weg vliegt. Want het zijn heel wat kleine dingetjes bij elkaar om er voor te zorgen dat het balletje de kant op vliegt die jij wilt.

Na een uurtje verplaatsen we naar de driving range om de ballen harder en verder te gaan slaan. En dan is het venijn gelijk weer terug. Je kunt hier verder, dus je wilt ook verder. En David zegt nog maar een keer "niet hakkuh". Maar ook hier lukt het om met andere oefeningen en kleine aanpassingen de bal steeds meer te laten doen wat wij willen. Dat wil zeggen, van de 10 keer vliegt hij 3 keer de kant op die we willen, maar nog niet altijd via de juiste weg. En weer anderhalf uur later stopt de les van vandaag. We hebben tweeënhalf uur staan slaan en echt dat voel je. Je staat natuurlijk nog veel te gespannen op die ballen te beuken. Terwijl het veel makkelijker en beter gaat als je een beetje ontspannen slaat. Dat is de les voor morgen.

We fietsen weer lekker naar ons huisje en zakken in de stoelen voor de lunch. En daar zitten we wel best. De middag wordt gevuld met wandelen met Pip en boodschappen doen. Morgen om 09.30 weer op de driving range. Waarschijnlijk met spierpijn, maar met evenveel enthousiasme. Want het is erg leuk om dit samen te doen.

Truste en tot morgen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ann: