Dag 135, energieprijzen

21 januari 2023 - Simmerschmelz, Luxemburg

We moesten krabben. Gek idee als je 3 dagen geleden nog in je korte broek liep. Maar we zitten om 08.00 uur in de auto en hebben langs de route de soleil een aantal campings uitgezocht op verschillende afstanden. Het plan is om te kijken hoe ver we komen en dan te bellen of ze plek hebben. Dit omdat er onderweg van alles kan gebeuren. Van sneeuw tot files. Maar het gaat echt voorspoedig en we rijden door een af en toe prachtige witte wereld. De voorspelde harde wind bij Orange was er inderdaad. Maar doordat hij recht van voren kwam was het geen probleem en zodra we 30 kilometer verder waren was de wind ook weer nagenoeg weg. Dus het bellen van campings begon. Maar ze namen niet op, hadden hun nummer afgesloten of als we een ander nummer zochten bleken ze op Google tijdelijk gesloten te zijn. Maar uiteindelijk krijgen we een vriendelijke meneer aan de telefoon. Alleen ligt de camping van deze meneer wel in Luxemburg. En zo gebeurt het dus dat we vandaag na 910 kilometer in 12 uur de camping opdraaien in de donkere bossen van Luxemburg. De vriendelijke meneer staat ons met een zaklamp op te wachten en leidt ons naar een plekje op de weg waar we alleen de pootjes hoeven uit draaien en niet af te koppelen. Stroom eraan en we kunnen eten. We horen van hem dat alle campings besloten hebben om dicht te gaan vanwege de energieprijzen en zover hij weet is er tussen Lyon en zijn camping geen één open. Achteraf hadden we dus geen keuze en is het nu fijn dat we hier zitten. We zullen morgen wel wakker worden in een witte wereld want de sneeuw valt naar beneden. Wij kruipen vroeg ons bed in vandaag en morgen de laatste kilometers. Dan zijn we na 4.5 maand weer thuis.

Tot straks.

1. Myra:
    21 januari 2023
    Wat een etappe. Wielergroepwaardig. Fijn dat jullie er straks weer zijn!
  2. Johan van der Linden:
    22 januari 2023
    🥱, ook fijn om er weer te zijn.