Dag 6, N21

13 september 2022 - Ayzac-Ost, Frankrijk

Vandaag net wakker voor de wekker die gezet is omdat we op tijd de weg op willen richting Lourdes. En na een ontbijtje en een bakkie koffie en thee haken we de caravan achter de auto om in het volgende dorp de N21 op te draaien en dat tot Lourdes vol te gaan houden.

Het is een rit van 331 kilometer en gaat door een golvend zuid Frans landschap. Het is bijna de gehele dag bewolkt, maar als we in de buurt komen van de plek waar Maria is verschenen, verschijnt voor ons ook af en toe de zon door de wolken. 12 kilometer voorbij Lourdes ligt onze camping voor de komende dagen, camping Deth-Potz in Boô-Silhen. Het laatste klimmetje omhoog richting de camping is nog aardig steil en smal, dus even duimen dat er geen tegenliggers zullen zijn. Maar ook dit laatste stukje, loopt net als de rest van de reis voorspoedig. Vandaag hadden we dus gekozen voor geen snelwegen, en door de vele bochten en heuvels in de weg heeft Pip geen oog dicht gedaan deze trip. Hijgend van opwinding in onze nek heeft ze elke rotonde gezien en beleefd.

Als we aankomen op de camping parkeren we de auto bij de receptie en lopen we een rondje over de camping om te kijken welk plekje we willen bezetten de komende dagen en al snel vindt Marjon een plekje met een mooi uitzicht op de hoge bergen om ons heen. De mover rijdt de caravan keurig op zijn plek zodra hij losgekoppeld is van de auto. En onze routine begint vorm aan te nemen. De boel staat dan ook in een ruim half uurtje en hier hebben we even een nieuw constructie bedacht om ons luifel wat strakker vast te zetten en dat kan vanmiddag geen kwaad. Desondanks dat het 30 graden is staat er een stormachtig windje hier die aan het begin van de avond gaat liggen, waardoor we heerlijk buiten onze maaltijd voor vandaag kunnen bereiden. Het wordt mie met kip en het smaakt ons heerlijk.

Als echte reizigers pluizen we na het eten en de afwas de reisgidsen voor deze regio uit en maken we een lijst van wat we willen zien de komende dagen. Het is een uitgebreid lijstje geworden, waarvan we de komende dagen verslag zullen doen. Hierna hebben we met een wijntje nog naar Ajax gekeken. Helaas. Het regent inmiddels en in de verte bliksemt en dondert het al de hele avond. Van links naar rechts en weer terug en hopelijk blijft het daar.

Pip heeft sinds ze hier aangekomen is non-stop liggen slapen dus morgen hopelijk uitgeslapen genoeg voor een leuke dag. Wij gaan ook lekker tukken.

Truste en tot morgen.

1. Michel:
    Op naar Lourdes
  2. Johan van der Linden:
    Zo is het.
  3. Anouk De Rooij:
    14 september 2022
    Wat gaaf weer om mee te kunnen lezen. Heel veel plezier lieverds.
  4. Johan van der Linden:
    14 september 2022
    Leuk, er zullen er nog wel een paar volgen. 😉 En dat plezier komt ook wel goed.
  5. Lieke Janssen:
    14 september 2022
    Wat leuk om ook jullie belevenissen te kunnen volgend. Kus uit het warme Thailand.
  6. Johan van der Linden:
    14 september 2022
    Kunnen we elkaar volgen. Jullie ook fijne reis.