Dag 5, WARM!

12 september 2022 - Douville, Frankrijk

Vannacht, na lang draaien en keren, de ventilator onder het bed vandaan gehaald. Zo'n actie waarvan je denkt dat het nog niet nodig is, daar star in blijft volharden, er in bed 5 keer aan denkt en na anderhalf uur blij bent dat je hem toch gepakt hebt.

De rest van de nacht lekker geslapen en ook wat later wakker geworden dan de dagen hiervoor. Ook vandaag weer strak blauwe luchten en de temperatuur loopt gestaag op gedurende de dag.

Van ons ontbijt en de koffie genieten we in het zonnetje, iets wat de rest van de dag niet meer kan. De schaduw biedt ook geen verkoeling meer omdat de temperatuur oploopt tot 36 graden en de wind gaat liggen tot 0.

Het enige wat we vandaag gedaan hebben is even naar de supermarkt en het tankstation. We gooien de auto vol omdat wij morgen doorrijden richting Lourdes. Als het nog lang duurt met de auto van Ton en Koosje rijden met een watertank gevuld met wijwater terug naar de garage. Misschien werkt dat dan nog. 😉

Als we terug zijn van het boodschappen doen bepalen we de route richting Lourdes en hebben besloten om de snelweg te mijden en via een N-weg die kant op te rijden. We draaien hier in het dorp de N21 op en hoeven er dan niet meer af tot Lourdes. 321 kilometer en een uurtje of 5 rijden. Dat is vanaf nu wel het maximum wat we willen gaan rijden. We maken de auto nog even aan kant voor de reis van morgen en besluiten dat we morgen de rest van de caravan aan kant maken.

In de namiddag nemen Marjon en ik nog even een duik in het zwembad om af te koelen. De hitte sloeg echt in ons hoofd en het was heerlijk om even af te koelen. Het voordeel van afkoelen is dat de douche nu warm voelt.

Na een heerlijke maaltijd genieten we van een zwoele avond en hopen we dat de ventilatoren vannacht ook hun werk zullen doen. Het zal een plaknacht worden.

Truste en tot morgen.

1. Myra:
    Plakze, lieverds!
  2. Johan van der Linden:
    🤪🤪🤪
  3. J.P. van Velzen van Velzen Smaling:
    12 september 2022
    Jullie wilden de zomer verlengen, nou dat lukt aardig.⛱lekker slapen en morgen een mooie reis gewenst.
  4. Johan van der Linden:
    12 september 2022
    Dat lukt zeker op deze manier. Dank je wel lieverd. 😘
  5. Hans van der Linden:
    13 september 2022
    Goede reis naar Lourdes. Doe voorzichtig!!
  6. Johan van der Linden:
    Dank je wel. 😘