Dag 4, de Dordogne

11 september 2022 - Douville, Frankrijk

Het wordt vandaag een warme dag en als we het dakluik van de caravan open schuiven zien we een strak blauwe lucht en als mooi contrast daar op de fel groene bladeren van de eikenboom die voor de schaduw op onze caravan zorgt. Het is heerlijk wakker worden zeker nu de opwinding van op reis gaan langzaam overgaat in het besef dat we op reis zijn. We staan nog steeds op de camping met Ton en Koosje want er wordt qua diagnose en reparatie maar weinig vooruitgang geboekt. Gisteravond werd ons duidelijk dat de ANWB niet op de hoogte was van het feit dat de auto van Ton en Koosje in een ander filiaal staat dan dat zij dachten en daar 60 kilometer verschil tussen zit. Dat heeft er voor gezorgd dat Ton een onrustige nacht heeft gehad en daarom de alarmcentrale nog maar eens belt op deze stralende ochtend. Dan valt ook bij de medewerker het kwartje dat het best wel lang duurt en ook wel eens hierdoor zou kunnen komen. Na dit gesprek is er iets meer hoop op een spoedige diagnose en reparatie van de auto zodat ook zij hun reis kunnen gaan vervolgen. Morgen rijden we ook nog even langs de garage om wat oud Hollandse kracht bij te zetten en te kijken of we met wat druk de zaak nog kunnen bespoedigen.

Hierna ontbijten we in de schaduw van de vele bomen op deze camping en genieten we rustig van een bakje koffie. Tegen 12.30 maken we een plan om te kijken wat we vandaag gaan doen en de conclusie is dat we met de temperatuur van 30 graden niet richting een stad wilde. En lekker de natuur in wilde gaan. De Michelin kaart van Frankrijk laat ons door het sterretjessysteem rijden richting een uitzichtpunt boven een meander in de rivier de Dordogne. Het is mooi, maar het woord meander is iets te uitgebreid voor de grote bocht die wij het vinden. Bij ons zijn de "witte weggetjes" inmiddels een begrip geworden. Dit zijn weggetjes die je met een caravan beter kan mijden omdat ze golvend, smal zijn en vol met gaten zitten. Maar daarom zonder caravan des te mooier om op plekjes te komen waar niet veel mensen komen. En wij volgen vandaag voornamelijk de witte weggetjes door het platteland van de Dordogne. Zo komen we in het plaatsje Limieul waar de rivier de Vézère en de Dordogne samen komen en het dorpje tegen de heuvel aangebouwd ligt. Het is prachtig en we staan te kijken naar de mensen die in de rivier aan het zwemmen zijn. Hierna rijden we richting Alles sur Dordogne waar we aan de rivier even uitstappen en Pipi de middag van haar leven heeft en heerlijk zwemt en geniet van het koude water bij deze temperaturen. We vervolgen de trip langs de Dordogne en sturen rustig richting de camping waar we aan het einde van de middag beginnen aan de borrel. Als we aan het avondeten beginnen worden alle vliegen op de camping tegelijk wakker en verzamelen ze zich tussen onze 2 caravans. Bloedirritant, maar als de zon langzaam achter de horizon zakt zoeken de vliegen ook allemaal hun huis weer op en vermaken we ons de rest van de avond met een kaarsje en goede temperaturen. Voor morgen is het de verwachting dat het 36 graden wordt. Dus dat zal geen drukke dag worden.

Truste en tot morgen.

2. Johan van der Linden:
    Thanks.
  3. Gerrie:
    11 september 2022
    Het ziet er prachtig uit en lekker weer genieten maar.
  4. Johan van der Linden:
    Doen we.
  5. J.P. van Velzen van Velzen Smaling:
    11 september 2022
    Volgens de routekaart zit je nu weer in Amsterdam, grappig
  6. Johan van der Linden:
    Niet verklappen. 😉
  7. Patricia:
    Geweldig pip lekker zwemmen
  8. Johan van der Linden:
    Heerlijk.
  9. Wendy:
    12 september 2022
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen! En idd.. reislogger leest prettiger! 😘
  10. Johan van der Linden:
    😘😘