Dag 2 en 3, een lange rit.

10 september 2022 - Douville, Frankrijk

Nog een lange reisdag voor de boeg. Ton en Koosje zijn onderweg naar noord Spanje gestrand in de Dordogne. De auto staat al een week bij een garage nadat die er van het ene op het andere moment mee was gestopt. Weg gesleept naar een garage in de buurt en de caravan naar een camping in Douville. Wij zetten dus op deze regenachtige ochtend koers richting de Dordogne. Veel regen onderweg, maar langzaam nemen de grijze wolken af en maken ze plaats voor blauwe luchten en als we 600 kilometer en 8 uur rijden verder op de camping aankomen worden we opgewacht. We hebben de laatste 60 kilometer over de minst caravan geschikte weggetjes gehobbeld en zijn blij dat we er zijn. Omdat we mooi op tijd vertrokken waren hadden we nu ook de tijd om de caravan voor het eerst uitgebreid op te zetten. Na de borrel beginnen we tegen 20.00 uur aan ons avondeten en dat is traditiegetrouw patat met kip. Heerlijk en we genieten ervan. Na deze tweede lange reisdag duiken we mooi op tijd ons bed in op deze zeer stille camping in een mooi bos.

Als we in de stilte wakker worden hebben we een heerlijke rustige ochtend in heerlijk zonnetje. Het is een zalig begin van onze reis. Hierna zetten we koers richting Bergerac. De stad van Cyrano. Wij begrijpen later dat hij daar nooit gewoond heeft. Maar het lokt genoeg toeristen naar dit leuke stadje met vakwerkhuizen, leuke terrasjes en de traditionele bruiloft op een zaterdag. We drinken wat op een terrasje en lopen rustig terug naar de auto voor een ritje naar de hypermarche. Wat boodschapjes voor een borrel en terug naar de camping. 25 graden, lekker zonnetje en een borrel. Het is heerlijk.

Tot morgen.

12 september 2022
    Thanks. 😘
  3. Mascha:
    11 september 2022
    Drie dagen en dan al helemaal weg!!! Jippie!!!!!
  4. Johan van der Linden:
    11 september 2022
    Het is heerlijk. Vandaag 30 graden.
  5. Tineke Oudshoorn:
    11 september 2022
    Wat ziet het er nu al mooi en relaxed uit allemaal! En ik weet niet wie de verhaaltjes schrijft, maar het leest zo heerlijk weg!
    Zo leuk om jullie zo te kunnen volgen! En lekker blijven genieten, maar dat zit wel goed bij jullie!
  6. Johan van der Linden:
    11 september 2022
    Dank je wel een wat leuk dat je ons zo volgt.
  7. Hans van der Linden:
    11 september 2022
    Leuk om jullie reis op deze manier te volgen. Veel plezier de aankomende maanden.
  8. Johan van der Linden:
    Dank je wel man. 😘