Dag 35, garnalen in de zon

12 oktober 2022 - Louro- Muros, A Coruña, Spanje

Het is 12 oktober en dat is een nationale feestdag in Spanje. Columbus ontdekte op deze dag in 1492 Amerika en ter ere daarvan wordt Spanjedag gevierd.

Daar merk je hier helemaal niets van, behalve dat alle winkels gesloten zijn. Maar de visafslag is dat niet en zo komen wij aan 1 kilo levende garnalen voor 5 euro bij een vriendelijke jongedame die ons geduldig helpt. Met een plastic zakje met 300 garnalen in de hand (liever niet in de fietstas) fietsen we terug richting camping.  Nog nooit van ons leven garnalen zo vers gezien maar hoe moeilijk kan het zijn. 2 minuutjes koken en dat doen we samen met de buren in kleine porties om het water goed heet te houden en ze dus niet te lang te koken. Dan in koud water terug koelen en daarna pellen en dat gaat verrassend soepel. De buren en wij ieder de helft en in een kleine 20 minuten zijn we klaar en hebben we meer dan genoeg voor een lekker avondmaal. In de olijfolie en knoflook marineren totdat ze door de spaghetti gaan vanavond.

Hierna genieten we van het heerlijke weer. We zitten lekker in het zonnetje, lopen over het strand en voor wie denkt waarom zwemmen die mensen niet. Het water komt hier van de oceaan en is 15 graden. Duidelijk antwoord denken wij. Pootjebaden doen we wel, maar zelfs Pip loopt er even in en snel weer uit. Waarna ze ons op het droge zand meewarig aan staat te kijken.

Tegen 18.00 uur begint het turen over het water op zoek naar de dolfijnen. Maar ook die hebben vandaag waarschijnlijk een vrije dag of zijn in de geest van Columbus naar Amerika gezwommen. Helaas geen dolfijnen vandaag. De spaghetti met olie, garnalen en tomaatjes smaakt echt heerlijk en zo was het weer een fijne dag.

Truste en tot morgen.

1. J.P. van Velzen van Velzen Smaling:
    13 oktober 2022
    Lekkere verse maaltijd, buren meegegeten?
  2. Johan van der Linden:
    13 oktober 2022
    Wij hadden er pasta van gemaakt en hun iets oosters. Dus ieder in z'n eigen verblijf.
  3. Gerrie:
    13 oktober 2022
    Neem voor ons maar een paar kilo mee op de terugweg haha
  4. Johan van der Linden:
    13 oktober 2022
    Poeh, dat zal lekker ruiken. 🤪🤪🤪
  5. Gerrie:
    13 oktober 2022
    Och wat lekker maria zit al te likkebaarden verser kan je het niet hebben genieten
  6. Johan van der Linden:
    13 oktober 2022
    Het was ook echt heel lekker en leuk om zo te doen.
  7. Hans van der Linden:
    13 oktober 2022
    Verser als dit kun je het niet krijgen.
    Lekkere maaltijd!!
  8. Johan van der Linden:
    13 oktober 2022
    Zeker niet en het was heerlijk.