Dag 34, dolfijnen

11 oktober 2022 - Louro- Muros, A Coruña, Spanje

Het is weer mooi weer. De zon staat aan een strak blauwe hemel en we raken aan de praat met onze buren. Ze hebben een nagelnieuwe campervan van Pössl en zijn na een leven lang de hele wereld over gevlogen te hebben nu Europa aan het ontdekken. Voor het eerst deze trip drinken we koffie met mensen en het was echt gezellig.

Na een broodje stappen we op de fiets richting de vuurtoren aan de andere kant van de baai. Het is heerlijk en we stoppen halverwege in een pijnboombos aan de kust om bovenop een paar rotsen eens te kijken of we dolfijnen zien. Maar net als de afgelopen dagen turen we tot we een ons wegen maar zien we niets. Even lekker oefenen  met de drone en boven dit heldere groene water maken we mooie plaatjes. We stappen weer op en fietsen door naar de vuurtoren waar we helemaal alleen zijn en in de verte onze witte caravan zien staan schitteren in de zon. Ook hier weer even geoefend met de drone en voor het eerst 600 meter uit de kust naar een rotspartij gevlogen, best wel spannend. Want je ziet hem echt niet meer en als er boven het water iets misgaat is het klaar. Maar alles gaat goed en de beelden worden steeds een beetje beter. Zie de foto's en video's hieronder.

We genieten nog even heerlijk van het zonnetje waarna we opstappen en weer terug fietsen voor een borrel.

Met het weerbericht in gedachten maken we een plan A en een plan B voor aanstaand weekend en als Marjon nog even met de buren staat te praten ziet ze ze ineens. De dolfijnen zwemmen voor onze camping langs. Het is een groepje van acht die vlak voor onze neus langs zwemmen. Ze zijn echt aan het spelen en 1 van het stel springt met een dolfinariumsprong boven het water uit. Je bent natuurlijk altijd te laat voor foto's voor dit soort dingen. Maar we maken wel een paar foto's met vinnen. Uiteindelijk leggen we de camera's ook weg en genieten we van dit schouwspel met zonsondergang. Het is echt prachtig en zijn ook kinderlijk blij om dit te mogen zien. Als we met Pip een strandwandeling maken zien we ze in de verte af en toe nog. Morgen zorgen we dat we op het strand zitten met de camera in het statief.

In de avond krijgen we nog het goede nieuws dat de herregistratie van Marjon voor haar SKJ is goedgekeurd, wat geweldig nieuws is. Dus onze dag is meer dan geslaagd.

Truste en tot morgen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hans van der Linden:
    12 oktober 2022
    Willen jullie wat pijnboompitten voor mij meenemen? Zijn hier nogal duur. 🤣🤣
  2. Johan van der Linden:
    12 oktober 2022
    Geen pit te vinden hier. 😂