Dag 27, praia de Cathedrales

4 oktober 2022 - San Cosme de Barreiros, Spanje

Het is bewolkt als we opstaan en de dauw heeft zich in grote druppels genesteld op alles wat we buiten hebben laten staan. Het vocht in de lucht maakt het kouder dan het daadwerkelijk is, maar het zonnetje begint er doorheen te prikken. En als we op de fiets stappen kan de zonnebril gewoon op. We fietsen langs de kust richting Ribadeo en de rit gaat langs prachtige vergezichten, hoge kliffen en kleine diepe baaien. Ook komen we langs een plek die we al sinds het idee voor deze reis begon te borrelen op ons lijstje hadden staan. We stoppen er nu even, maar dat is door het tij niet het juiste moment. Dat wisten wij, maar te zien aan de drukte op de parkeerplaats niet iedereen. Het is nu vloed en pas over 6 uur zal de kathedraal zichtbaar zijn. We fietsen daarom door langs een prachtige kust, rustige wegen en een blauwe lucht met af en toe een wolk.

Omdat Pip achter gebleven is in de caravan besluiten we even een boodschapje te doen en daarna terug te fietsen. De lunch gebeurt in een lekker zonnetje waarna we richting het strand lopen en we lekker genieten.

Om 17.00 uur fietsen we weer richting de praia de Cathedrales en daar is het nu eb. En jemig, wat is dit mooi. De rotsen liggen in zacht zand en poeltjes met helder water maken het in combinatie met de bogen en grotten tot een prachtige plek. Het is echt heel bijzonder en daarom ook druk. Dat maakt het zeker niet minder mooi maar wel moeilijker om foto's te maken zonder mensen. Maar met wat geduld en soms een stapje opzij lukt het. We fietsen terug en maken een echte kampeermaaltijd klaar. Pasta rode saus en het smaakt ons heerlijk als we nagenieten van wat we zojuist gezien hebben.

Truste en tot morgen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wendy:
    Verslag van Ajax maar even achterwege gelaten 🫣🫣
  2. Johan van der Linden:
    5 oktober 2022
    Dat sprak voor zich hè. Ppppffff.
  3. J.P. van Velzen van Velzen Smaling:
    5 oktober 2022
    Wat prachtig en bijzonder. Mooie foto’s
  4. Johan van der Linden:
    5 oktober 2022
    Was ook echt heel betoverend.