Dag 28, Ribadeo

6 oktober 2022 - San Cosme de Barreiros, Spanje

De voorgaande 26 dagen waren een opeenstapeling van mooie gebieden, steden, stranden of uitzichten. Vandaag was het Ribadeo, en in Ribadeo waren we in 30 minuten klaar. Nu is dat opzich niet heel bijzonder voor ons cultuurbarbaren. Maar er is echt maar 1 ding de moeite in Ribadeo en dat is een gebouw naast het stadhuis. Daar hebben we een foto van gemaakt die hieronder zal staan. We gingen de stad in voor de markt die er het hele jaar door op woensdag is en echt de moeite waard is. Bijna het hele jaar door moet er in de reisgidsen staan, want vandaag was er geen markt. Wel heel veel auto's op een plek waar de andere woensdagen van het jaar markt is.

Een reis bestaat uit vele hoogtepunten en 1 dieptepunt en die van ons tot nog toe heet Ribadeo. We hebben er kostelijk om gelachen en dikke pret om gehad. Zijn toen maar even naar Ille Pancha gereden, een eilandje voor de kust van Ribadeo waar 2 vuurtorens op staan en het echt een mooi plekje maakt. Het uitzicht is mooi en Pip vindt het ook heerlijk om daar even rond te lopen. Op de terugweg nog even een snelle boodschap gedaan en de auto weer vol getankt waarna we terug gereden zijn naar de camping voor een lunch in het zonnetje. Als we aan ons laatste broodje beginnen vallen de eerste hele kleine druppeltjes regen op ons neer en tegen 16.00 uur hebben we de eerste regenbui te pakken. Omdat de wind ook aanwakkert voelt het gelijk als herfst. De buien gaan de hele avond af en aan en we vermaken ons met het kijken van een serie. Het is prima in ons kleine huisje.

Truste en tot morgen.