Dag 25, klimmen op het fietsie

2 oktober 2022 - Cudillero, Spanje

Na het zondagse ontbijtje, dus met een eitje, op de fiets gestapt voor een steile afdaling richting Cudillero. De eerste dag dat we hier waren een klein rondje gelopen omdat we met Pip waren en wij weer omhoog moesten. Ons hondje word bijna 10 en moet nog even mee, dus rustig aan doen.

Maar nu snellen we gehelmd de berg af het dorp in. Het lokale kruideniertje bezoeken we nog even voor een stokbrood en daarna fietsen we door het dorpje richting de haven. Hier fietsen we de pier op die de haven en het dorpje beschermd tegen het beuken van de oceaan. Want als je hier staat is het niet moeilijk om je voor te stellen dat het hier ook echt kan spoken bij slecht weer. Het zonnetje prikt langzaam steeds makkelijker door de wolken en we genieten van het uitzicht en de vergezichten. Het is echt heerlijk om op de fiets de omgeving te verkennen. Je komt op plekken waar je met de auto niet zo makkelijk komt en te voet net te ver is. Ideaal dus. Als we door het dorpje fietsen zijn we een attractie voor de lokale bevolking want het is steil, heel erg steil. Maar met hulp van de motor en een kleine versnelling is het geen moeite om de hoogtemeters te overbruggen en is Pip weer blij als de deur van de caravan geopend wordt. In het zonnetje wachten we op de uitgestelde start van de Formule 1. In de avond nog even de foto's geordend en gesorteerd. Het was weer een zalige dag.

Truste en tot morgen

1. Hans van der Linden:
    3 oktober 2022
    Mooie foto's. Wat een prachtige natuur.

Als Stan ook nog slaagt voor zijn rijbewijs dan kan de dag voor jullie niet meer stuk.
  2. Johan van der Linden:
    3 oktober 2022