Dag 24, rondje strandjes op de fiets

1 oktober 2022 - Cudillero, Spanje

Heerlijk, we worden wakker en de zon staat aan een strak blauwe lucht en het is windstil. Wat een fijn begin. Lekker buiten ontbijten, een kopje koffie en gewoon lekker genieten. De camping is ook fijn en we hebben een prima plekje. In de middag halen we de fietsen voor het eerst in Spanje van de dissel en laten we Pip achter in de caravan voor een rondje van 2 uur.

Als we de camping af fietsen merken we dat we de helmen vergeten zijn en fietsen toch even terug. Allereerst natuurlijk voor de veiligheid en ten tweede omdat het verplicht is in Spanje. Althans, als ik de wet moet geloven zijn er uitzonderingen waarvan 1 mij er wel verbaasde. Er stond letterlijk, een helm is verplicht tenzij het te warm is. Ik vond het nogal subjectief, maar we zijn er van overtuigd dat we dat argument vandaag niet zouden kunnen aanbrengen als we staande gehouden zouden worden door de Guardia Civil.

Het rondje zelf is echt prachtig. We dalen vanaf de camping met een steile weg af richting de oceaan en komen terecht op een groot strand met aan weerszijden grote rotsen. Er staan ook rotsen onwillekeurig op het strand en dat maakt het een mooie rauwe plek. Als we weer omhoog klimmen doet zich al snel het volgende uitkijkpunt aan en dat is een prachtig klein baaitje. En zo gaat het eigenlijk tot het halfweg punt van onze fietstocht. Het ene mooie punt na het andere. Er zitten pittige klimmetjes in het ritje en 1 hele steile afdaling. Zo één waarbij je niet in je voorrem wilt knijpen om niet over de kop te slaan.

Het tweede gedeelte van de rit gaat over een rustige N-weg weer omhoog en na 2 uurtjes fietsen we de camping weer op en hebben we weer een blije Pip als we de deur van de caravan opendoen. Nog in het zonnetje genieten we van een drankje en het avondeten is vandaag simpel. Broodje hete kip met sla. Dit eten we lekker binnen op omdat terwijl de wind afzakt, de wolken van zee binnen drijven.

Truste en tot morgen.

1. Hans van der Linden:
    2 oktober 2022
    Jullie hebben een belevenisvolle vakantie.
    Weer leuk om te lezen. Veel plezier de komende maanden. Groetjes Hans
  2. Johan van der Linden: