Dag 1, vertrek

8 september 2022 - Le Bec-Hellouin, Frankrijk

En dan is het 8 september, de eerste dag van een plan wat in januari is geboren. We gaan op reis en kunnen nu 25 weken weg blijven. Wat een ongekende luxe en een heerlijk vooruitzicht.

De caravan heeft 48 uur voor de deur gestaan om de laatste dingen in te pakken en de boel op orde te krijgen voor ons vertrek van vandaag. Bijvoorbeeld even de hoogte van de caravan opnemen om ongewenste verrassingen bij tunnels te voorkomen.

De eerste dag sinds lange tijd dat het regent en wij gaan op reis. We ontbijten nog even samen met Merit waarna onze eerste stop de garage anderhalve kilometer verderop wordt. Het knipperlicht op de caravan doet het ondanks een nieuw lampje nog steeds niet maar met de hulp van Salah is dat snel opgelost en gaan we om 10.30 op pad voor de eerste rit. Het plan is om over Rouen te rijden en daar in de buurt ergens een stop te maken. De reis gaat eigenlijk zeer voorspoedig met een aantal momentjes die je wakker houden. Zo kunnen wij niet door alle tolpoorten vanwege de hoogte van onze caravan. En als je dan voor zo'n grote Peage van links helemaal naar rechts moet met je 11 meter 25 is het toch even opletten. Een ander momentje is dat we net voor Rouen tot het besef komen dat we helemaal geen vrachtwagens meer om ons heen zien. Normaal geen probleem, maar als je al 5 uur met hetzelfde gangetje sukkelt als de gemiddelde vrachtwagen is het toch een teken.

In dit geval een teken dat vrachtwagenchauffeurs niet door het centrum van Rouen willen omdat ze dat onhandig en druk vinden. Die mening delen wij geheel met hen anderhalf uur later. Maar geen probleem, ik heb mijn rijbewijs. 😁 En op een gegeven moment rijden wij weer gewoon mee in colonne richting het zuiden. Een ander dingetje in Rouen is dat er tunnels in de stad liggen om het verkeer te stroomlijnen. Bovenlangs kan ook maar dan heb je de hele tijd stoplichten en rotondes. De tunnels zijn alleen toegankelijk voor voertuigen tot 2 meter 60 hoog. En het was ook heel handig geweest als we de 48 uur voor de deur gebruikt hadden om de hoogte even na te gaan. Dan hadden we de tunnels kunnen gebruiken. Nu was het dus de ene rotonde na het andere stoplicht. Maar met geduld kom je er en zo staan wij nu op een camping bij Le Bec-Hellouin. We mochten een plekje uitzoeken en hebben een grote plek gekozen en de auto niet afgekoppeld. Morgenvroeg gelijk door voor nog een keer 600 kilometer. Daarna gaan we een versnelling lager.

Na een soepje met een broodje en een bakkie met een stroopwafel gaan we zo lekker slapen. We zijn op reis met ons "huis" voor de komende maanden. Heerlijk.

God bless the Queen en tot morgen.

1. Myra:
    8 september 2022
    Heerlijk!
    Geniet maar lekker, samen
    Xxx
  2. Marjolijn:
    9 september 2022
    Avontuur, ontspannen en quality time, geniet lief stel! X
  3. Riske:
    9 september 2022
    Goede reis, geniet! Vraagje van hier (van A) of de beschermengel mee is?
    Reis veilig.
    Lieve groetjes van de groep hier!
  4. Marina:
    9 september 2022
    Lekker op pad en vooral lekker genieten!
  5. Wendy:
    Ahhh en was Pip blij dat ze mee mocht??? 😘
  6. Marjon Peters:
    9 september 2022
    Ris, mijn beschermengel is ergens zijn vleugels aan het uitslaan... weet alleen niet precies waar😏. Het portemeneetje is wel mee en elke dag in gebruik! Heel veel lieve groetjes terug! Xxx
  7. Marjon Peters:
    9 september 2022
    Wen, pippi doet het super!
  8. J.P. van Velzen van Velzen Smaling:
    Camping Saint-Nicolas zag er mooi uit. Benieuwd naar verblijf vandaag 😘⛱⛱
  9. Margriet:
    9 september 2022
    Heerlijk! Veel mensen praten er over en jullie doen het gewoon. Heel veel plezier 😘
  10. Ann:
    10 september 2022
    Jeeeh het begin is er!!! Bon voyage!!
  11. Femke:
    11 september 2022
    Wat heerlijk dat jullie reis nu echt begonnen is Marjon en Johan❤️ ik kijk er naar uit om jullie belevenissen hier te lezen en zo een beetje mee te reizen. Geniet er met volle teugen van❤️

Liefs Xander en Femke🥰
  12. Johan van der Linden:
    11 september 2022
    Dat gaan we zeker doen. Dank jullie wel.
    Liefs terug van ons.