Kuala Lumpur dag 2

2 augustus 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Bij ons zit de dag er al weer op. Vanavond druk bezig geweest met de tassen weer inpakken voor morgen. We vliegen morgen naar Langkawi. Maar eerst vandaag. Vanmorgen de wekker gezet omdat we kaartjes geboekt hadden voor de Petronas twin towers. Vanaf ons appartement 20 minuutjes lopen. En we hadden al bedacht dat we niet twee dagen op een rij nasi als ontbijt wilde. Dus hebben lekker ontbeten in het winkelcentrum bij de torens. Gewoon een lekker westers ontbijtje en dat was ook maar goed ook voor de maag van Merit die nog niet gewend is aan de omslag van tijd, hitte en gewoontes. Hierna die kant op met Marjon en Jessie die hoogtevrees hebben. Het eerste punt ging erg goed. Er hangt tussen de twee torens een brug in die op 170 meter hoog hangt. Mooi uitzicht ondanks dat het wel een beertje heiïg was. Daarna kwam de volgende stap, op naar 451 meter in een veel te kleine lift met veel te veel mensen naar de zin van de dames. Maar boven word je beloond met een prachtig 360 graden uitzicht. Maar de klapper kwam toen we weer beneden waren, er was voordat we naar boven gingen een foto gemaakt van ons voor een groen doek. En daar was een fantastische foto uit gekomen. Zie de foto's. Geen moment getwijfeld en gekocht. Prachtig aandenken. Daarna terug naar ons appartement via de supermarkt voor een lunch. Een snelle duik in het zwembad boven op het dak en daarna voor het eerst een Uber besteld. Wat is dat geniaal. Goedkoop, vlot en netjes. Voor alle mensen die ooit deze kant opgaan, download de app. De uber is een soort taxi, maar dan gereden door particulieren. Een hele andere ervaring dan gisteren in de veels te dure taxi waar ook nog twee onderdelen afbraken tijdens het in- en uitstappen. Een vriendelijke dame bracht ons naar Batu caves, een plek in de heuvels boven Kuala Lumpur waar de hindoes al sinds 1892 hun goden vereren. De tempel ligt boven in een grot. 277 treden omhoog in de hitte, maar dat ging ons wonderwel goed af. Leuke attractie zijn hier de apen. Nieuwsgierig, bijna brutaal maar erg grappig. Leuke foto's gemaakt. De tempel zelf viel een beetje tegen door veel verbouwingen in de tempel zelf, de grot maakt wel indruk door zijn omvang. En omdat de eerste ervaring zo goed was ook hier vandaan de uber besteld richting China town, ook ditmaal alles keurig. China town moet je je voorstellen als de bazaar in Beverwijk, maar dan 10 keer voller, 10 keer drukker en 10000 keer meer stank. Maar voor een koopje moet je hier zijn, en Jessie zorgt ervoor dat geen enkele aankoop te duur betaald wordt. Die handelaren kunnen na vandaag nog niet stoppen met werken. Ook was dit Marjon's eerste ervaring met een Aziatisch "public toilet". Groen kwam ze aangelopen. Prachtig. Tassen en een zonnebril waren de trofeeën van Jessie en Merit. Hierna een wandeling van 20 minuten naar Jalan Alor, het straatje waar we gisteren ook gegeten hebben. Ander restaurantje gekozen, en ook heel andere gerechten. Het was echt weer heerlijk. Wat een feest, om hier te eten. Zalig. Daarna de uber weer gepakt naar ons appartement en bij avond nog een keer gezwommen op het dak. Echt een heel rijk gevoel om een prachtige dag zo af te kunnen sluiten.

1. J.P. van Velzen van Velzen Smaling:
    2 augustus 2017
    Wat een mooie ervaringen. Slaap lekker op naar nieuwe avonturen.
  2. Ingrid:
    2 augustus 2017
    Wel erg leuk om jullie ervaringen te lezen, zeker omdat we zelf over een week ook daar zitten. Lekker genieten maar, we zien jullie in Melakka!
  3. Hans van der Linden:
    2 augustus 2017
    Heerlijk om jullie belevenissen te lezen. Morgen naar de volgende bestemming. Kijk nu al uit naar het volgende verslag. Veel plezier.
  4. Stephanie:
    10 augustus 2017
    Wat een mooie foto's . Ik zie dat jullie enorm genieten !