Phuket, Kata beach

18 september 2019 - Kata Beach, Thailand

Lekker geslapen in ons hotel, Kata station. Bedden zijn hard, maar onze ervaring is dat dit gewoon is in Thailand. Als we vroeg in de ochtend wakker worden giet het van de regen buiten. We wisten dat het regenseizoen is, dus geen verrassing en een mooie reden om je nog een keer om te draaien. Als we rond 11.00 wakker worden is het bewolkt, maar gestopt met regenen. Tijd om de dag te beginnen dus.

Eerst maar eens op zoek naar een ontbijtje. We lopen richting het strand en aan het einde van de baai zitten een aantal restaurantjes. Gebakken eieren met toast en een fruitsalade zorgen voor een gezond begin van de dag. Een smoothie zonder suikerwater smaakt echt anders trouwens. 😜

Terwijl we op het terras zitten bedenken we ons dat we de komende twee dagen wel wat dingen moeten gaan doen. Anders is het hangen op het strand en dat is niet onze kwaliteit. Op de weg terug naar het hotel lopen we langs 1 van de 100 stalletjes waar ze daytrips verkopen en een lief lachende dame legt ons van alles uit. Wij krijgen een speciale prijs. Omdat we geen geld bij ons hebben om de "4 islands tour" direct te betalen zeggen we later terug te komen. Maar helaas voor haar, het loopt anders. Even verderop bij een ander stalletje staat een meneer die ons dezelfde trip aanbied voor een "very special price". En inderdaad, in vergelijking met de lief lachende dame scheelt het erg veel. En deze meneer had geluk, we hadden net gepind. Dus vrijdag gaan wij snorkelen en langs allerlei eilanden varen hier.

Blij met onze dagindeling bedenken we voor morgen ook een programma en samen met de eigenaar van het hotel maken we het rond. We worden morgen om 10.00 opgehaald en dan 6 uur lang rond gereden over het eiland. Daar morgen meer over. 🙄

In de middag zijn we lekker naar het strand geweest. Hoge golven zorgen voor een goede workout en alle holtes in je hoofd worden weer schoon gespoeld door het zoute water. Heerlijk. Nog even op het strand mensen zitten kijken en naar de surfers gekeken, waarvan er veel zijn hier. Het regenseizoen zorgt voor hoge golven en daar genieten de surfscholen hier van.

De rest van de middag en begin van de avond op het terras gezeten met wat drinken en een visje met tamarinde saus.

Terug richting het hotel nog genoten van wat streetfood. Bij een BBQ op straat kipsate en garnalen gegeten. En achteraf hadden we het erover dat we dit zoveel leuker vinden dan eten in een restaurant. Dus 3 maal raden wat we de komende dagen gaan doen.

Terug in het hotel even lekker onder de douche en beneden op het terras een bakkie koffie en thee gedronken. Hier ook onze route voor morgen uitgestippeld. We hebben er helemaal zin in.

Tot morgen.

1. Ann:
    18 september 2019
    ❤💋
  2. Hans van der Linden:
    18 september 2019
    Dit was een wel bestede dag en de volgende dagen zijn ook goed ingevuld. Veel plezier de komende dagen.