Rondje Phuket

19 september 2019 - Kata Beach, Thailand

Vandaag de wekker gezet voor de zekerheid. Beneden in ons hostel gezond ontbeten met yoghurt en muesli, waarna onze taxichauffeur ons op kwam halen voor een dagje rond Phuket.

Zoals gisteren gezegd hadden we een rondje bedacht en hebben deze voorgelegd aan onze chauffeur. Het was iets teveel voor de 6 uur die we afgesproken hadden, maar het begin was duidelijk, de waterval. Het was een uurtje rijden naar de Bang Pae waterval. De chauffeur was een vriendelijke wat oudere man die voorzichtig en keurig reed. Uitgestapt op de parkeerplaats en even plassen voordat we naar de waterval lopen. Oeh, snel terug naar het toilet want Marjon heeft haar telefoon daar laten liggen. Maar gelukkig, hij lag er nog. 10 minuutjes over een prima pad door de jungle langs een riviertje en we staan bij de waterval. Echt de moeite waard, hij is ongeveer 10 meter hoog en omdat het regenseizoen is valt er genoeg water naar beneden om mooi te zijn. Het is er erg rustig en onderweg zien we ook nog een slang. Een mooi begin van de dag.

Het tweede onderdeel van onze dagtrip is de Wat Chalong tempel. Het grootste tempelcomplex van Phuket. Ik denk dat wij inmiddels genoeg tempels hebben gezien want na 30 minuten lopen we weer terug naar de auto en dat had ook 15 minuten eerder gekund. 🙄

Hier hebben we al erg gelachen om de mensen die foto's maken van zichzelf en dat 10 keer over moeten doen of in de meest vreemde posities. Russen en Chinezen zijn er echt meesters in.

Onze vriendelijke chauffeur rijdt ons naar de Big Budha. Deze staat boven op de hoogste heuvel van het eiland. Op de weg er naartoe stoppen we nog even bij een restaurantje om te eten, samen met onze chauffeur. Hij deed erg zijn best om ons naar een restaurant met westers eten te brengen, maar nadat we het hem 3 keer uitgelegd hadden begreep hij dat we Thais  wilde eten. En kwamen we bij een goed restaurantje terecht. Erg lekker gegeten. Daarna het laatste stukje door naar boven de heuvel op. En dit was een echte "tourist trap", met alle dingen die erbij horen. Dus ook de dingen die wij tegenwoordig niet zo leuk meer vinden. Restaurantjes langs de weg, met baby olifantjes aan een ketting om klanten te lokken en grote olifanten om mensen te trekken voor een rondje jungle. Wij hadden er in in ieder geval een beetje buikpijn van.

Bovenop de berg staat inderdaad een BIG BUDHA. We lopen in de wolken en lopen een rondje over het complex waar ze nog druk aan het bouwen zijn. Volgens de chauffeur om het complex uit te breiden en meer toeristen te trekken.

Ingestapt voor de laatste stop van de dag.  Cape Prom Thep. En als we aan komen rijden worden er busladingen vol Chinezen afgegooid. En echt, die zijn anders! Hilarisch. Allemaal netjes gekleed of allemaal hetzelfde aan. Ze maken werkelijk waar hele fotoreportages van zichzelf. Het is ongelooflijk. Maar tussen de ladingen Chinezen door echt genoten van een prachtig uitzicht over zee. Rustig een rondje gelopen en ons verbaasd over alles om ons heen. En na een ritje van een half uur kwamen we weer uit bij ons hotel om 16.00 uur. Even naar onze kamer en de straat op voor een wandeling naar de night market. Onderweg stoppen we nog bij een massage salon voor een "foot scrub".  De food market valt hier een beetje tegen, maar we eten wat kleine dingetjes, garnalen en kipsaté. Waarna we weer terug lopen naar het strand en op het terras wat drinken. Als het donker is lopen we terug naar ons hotel voor een bakkie koffie en thee. Zo komt er een einde aan een heerlijke dag. Lekker douchen en naar bed. We worden morgen om 07.30 opgehaald.

Liefs van ons.

1. Yvonne Lagerweij:
    19 september 2019
    Die Chinezen zijn echt verschrikkelijk! Wat een volk is dat! Jullie geniet weer volop! Dikke kus en veel plezier!