Schiphol - Phuket

17 september 2019 - Kata Beach, Thailand

16 september om 16.15 richting Schiphol gereden. Merit rijdt met ons mee en Jessie treffen we op Schiphol. Dat gaat ook voortreffelijk en ook het inchecken is snel gebeurd. We vliegen met Lufthansa en omdat we ruim op tijd waren zijn we nog even met de meiden richting de auto gelopen. Na een dikke knuffel zijn we door de douane gegaan. Het standaard rondje over de Duty free en natuurlijk een lekker bakkie.

Keurig op tijd vertrekken we voor het eerste gedeelte van onze reis richting Frankfurt. Dat is toch altijd fijn als je een korte overstaptijd hebt. In dit geval, meer dan genoeg tijd. Het tweede gedeelte van onze reis gaat van Frankfurt naar Bangkok.  Een vlucht van ruim 11 uur in een fantastisch vliegtuig. Entertainment is goed, beenruimte prima en geen huilende kinderen. Het is een nachtvlucht en jemig wat is dat prettig. Marjon doet direct haar ogen dicht en ik kijk nog een film voor het slapen gaan. De stewardess benadrukt ook via de intercom dat een goede nachtrust echt belangrijk is waarna alle lichten uitgaan. En echt, bijna iedereen ligt te slapen. Nog nooit meemaakt. We hebben allebei ook echt goed geslapen als we de volgende ochtend een typisch vliegtuig ontbijt voor ons neus krijgen en we nog maar een 70 minuten hoeven te vliegen naar Bangkok.

Op het vliegveld van Bangkok onze laatste overstap naar Phuket. Lekker wat drinken, Wi-Fi zoeken en even appen met het thuisfront dat alles voorspoedig en goed gaat. Altijd fijn om alle kids even te kunnen spreken.

Het laatste stukje is een ruim uurtje vliegen en ook dit verloopt prima. Omdat we al door de immigratie gegaan zijn in Bangkok lopen we in 1 keer naar buiten met onze tassen. De laatste keer in Bangkok werden we direct bedolven door opdringerige en onvriendelijke taxichauffeurs. Dus de vrees was er een beetje dat we ons weer door een menigte moesten werken. Maar dat was hier echt niet het geval. Dus bij een vriendelijke jongeman ingestapt die ons naar Kata beach heeft gereden. We slapen in Kata station voor 4 nachten. Het is een prima kamer met goed werkende airco.  Hoewel de hitte ons erg meeviel. Het had hier vanmiddag ook even geregend, dat scheelt ook wel.

Nadat we de spullen op onze kamer hadden gelegd zijn we op zoek gegaan naar een restaurantje. Waar we prima gegeten hebben. Marjon kip cashew en ik pad Thai. Op de terugweg nog even mango gekocht en die knoeiend  en al opgegeten op onze slaapkamer.

Marjon heeft trots nog even alles uit haar tas op bed uitgestald om aan Larissa te kunnen laten zien hoe weinig ze mee heeft op vakantie. En inderdaad, als ik het vergelijk met wat er 2 jaar geleden mee ging. Dat scheelt de helft.

Zo, het eerste verhaaltje zit er weer op. Jullie alle liefs en hup Ajax.

1. Wendy:
    17 september 2019
    Hup Ajax hahaha veel plezier!
  2. Ann:
    17 september 2019
    Lievies ga vooral lekker genieten he!!! En leuke stukjes voor ons schrijven 😘💋
  3. Jolanda:
    17 september 2019
    Oooh wat heerlijk, geniet van de vakantie 😃
  4. Hans van der Linden:
    17 september 2019
    Begrijp dat de reis vlotjes is verlopen en nu lekker genieten.
  5. Larissa:
    17 september 2019
    Onvoorstelbaar dat er zoveel spullen in zo klein tasje passen! 😱
  6. Jeanet en Niels:
    17 september 2019
    Mannen zitten nu te kijken;-) have fun!!
  7. Lars:
    Heel veel plezier