Dag 92, pompoensoep en verplaatsen

8 december 2022 - Beas de Granada, Spanje

Het was gezegd aan het begin van de week, we gaan veel en snel verplaatsen om het slechtere weer voor te blijven en dat is tot nog toe gelukt. De wolken zijn er grijs en grauw als we de caravan klaarmaken voor een etappe van 118 kilometer naar Granada. En we houden het de hele rit droog. We rijden het eerste stuk op de weg langs de Middellandse-Zeekust en draaien na 60 kilometer het binnenland in.

We zien in de verte de besneeuwde toppen van de Sierra Nevada liggen als we met de weg mee om Granada heen rijden naar een klein dorpje daar net boven, waar onze camping zich bevindt. Het is een fantastische aanrijroute voor een auto met caravan. Ja, zo kijken wij sinds we onze sleurhut hebben naar de infrastructuur. 😂😂

Als we uitstappen voor de receptie waait het hard en is het doordat we hoger zitten fris. De korte broek is nog aan. Maar misschien gaat dat morgen niet meer lukken. We hebben morgen het Alhambra op de planning en dat is vast een stuk leuker als je niet staat te klappertanden na een uurtje.

De caravan staat met hulp van de mover vlot op een wat ondiep plekje en omdat het weer nou niet van dien aard is dat we lekker buiten kunnen zitten is het geen probleem om de auto er voor te zetten. Het past allemaal precies.

En daar is dan het moment dat een aantal dingen uit voorgaande verhaaltjes bij elkaar komen. We rijden inmiddels al bijna 6 weken met een pompoen rond. Hebben daar 2 weken geleden bij "de Chinees" een staafmixer voor gekocht. Maar beide lagen nog ongebruikt op hun plekje. Maar het gaat vandaag gebeuren, er wordt pompoensoep gemaakt. En hier het recept, speciaal voor Harry. Maar, natuurlijk voor iedereen een aanrader. Wij vonden hem heerlijk ondanks het gebrek aan kurkuma in de caravan. Het voordeel van dit nu maken is, dat als wij morgen verzopen terugkomen uit het Alhambra, kunnen genieten van wat vandaag over was. Heerlijk opwarmen dus.

De rest van de avond rommelen we een beetje aan in de caravan met foto's. De teller loopt aardig op tijdens onze reis en enige ordening kan geen kwaad. De regen is ondertussen al begonnen met het voorprogramma. Maar wat nu valt, valt morgen niet. We gaan lekker slapen met de tikkende druppels op het dak.

Truste en tot morgen.