Dag 88, Sevilla

4 december 2022 - Sevilla, Spanje

Mocht je nog een citytrip overwegen, ga naar Sevilla. Wat is het leuk.

Om 09.00 uur zitten we in de bus vanuit Los Palacios voor een ritje van een half uur naar het centrum van Sevilla. Het is ontzettend mistig, dus genieten van de omgeving moeten we op de terugweg doen. Als we uitstappen begint de zon door de mist heen te prikken en is het nog een kwartier lopen naar Baja bikes. We hebben met dit bedrijf al diverse fietstochten gedaan door een aantal steden en dat vonden we toen heel erg leuk, dus nu keken we hier echt naar uit.

We gaan vandaag op pad met Tim, en wat een ontzettend leuke gids is hij zeg. Weet bizar veel en weet het ook nog heel leuk te vertellen. 1 ding, Tim praat net als Jochem Myer, en nadat ik het aan Marjon vertel kunnen we het allebei niet niet meer horen. We hebben dus een 3 uur durende cabaret voorstelling over Sevilla. Maar wel een hele leuke.

Sevilla zelf is ook echt grandioos. Het is een stad waar de Moorse invloeden nog echt aanwezig zijn en die bol staat van de geschiedenis waar "onze Jochem" veel over weet te vertellen.

We fietsen door kleine steegjes, over grote pleinen en staan voor de 2 na grootste kathedraal ter wereld. Die bezoeken we vanmiddag. Er is een prachtig groot park waar we onder een inmiddels strakblauwe hemel doorheen fietsen en tijdens de koffiestop raken we aan de praat met de andere deelnemers. Een erg gezellig groepje.

Als we na 3 uur onze fietsen weer inleveren, lopen we naar de Joodse wijk, Santa Cruz, en wat is dat gezellig. Oude gebouwen, Sinaasappelbomen langs de weg, autovrij, overal terrassen en zon. Het is heerlijk en we ploffen op een terras voor een paar tapas met een wijntje. Als we klaar zijn is het een klein stukje lopen naar de kathedraal. Maar helaas, die gaat gewoon om 14.30 dicht en wij mogen er om 14.05 niet meer in.

Dan lopen we richting het Plaza d'Espagne waar we vanochtend ook langs fietste. Een prachtig gebouw in de vorm van een halve maan. En we ontdekken dat we daar precies lopen op het tijdstip dat de bus terug weer vertrekt. En we besluiten die te nemen. Allereerst omdat Pip het wel gezellig vindt, maar ook omdat we besloten hebben dat dit niet de laatste keer is dat we in Sevilla zijn geweest. Hier gaan we zeker nog een keer een weekend heen om Sevilla uit te pluizen. We zouden natuurlijk morgen nog een dag Sevilla kunnen doen, maar morgen wordt er zeer veel regen verwacht en dat willen we vanaf nu een beetje voor blijven.

En als we na een uurtje de deur van de caravan weer opendoen komt er inderdaad een hele blije Pip uit en lopen we een lekker rondje in het ondergaande zonnetje.

Het was een heerlijke dag.

Truste en tot morgen.