Dag 71, restaurant Ramires

17 november 2022 - Guia, Portugal

Net voordat we weg gingen op 8 september hebben we van Michel en Mascha een aantal blaadjes gekregen met daarop een aantal culinaire hoogtepunten die we moesten proberen tijdens onze reis. 1 daarvan was het restaurant waar de kip piri piri is ontstaan. En dat restaurant ligt 60 kilometer van waar we nu staan. Omdat het vandaag regent hebben we besloten hier te gaan lunchen en daarna naar een winkelcentrum te gaan wat daar in de buurt ligt. Nadat we met Pip gelopen hebben stappen we in de auto en rijden we in 3 kwartier naar Guia, een dorp naast Albufeira. En de navigatie leidt ons naar Restaurant Ramires. In het restaurant staat alles in het teken van kip en mensen komen ook voor niets anders naar dit restaurant.

Als we beneden gaan zitten komt de ober en die heeft eigenlijk maar 1 vraag. Spicy of niet Spicy? De rest wordt ingevuld voor ons omdat iedereen dat eet. Patat en een tomatensalade. We laten ons leiden en gaan daarin mee. 1 spicy en 1 niet spicy. Het is duidelijk ook een restaurant wat geliefd is bij de lokale bevolking want er zitten ook veel Portugezen. En terwijl wij alles wat kip uitstraalt op ons in laten werken krijgen we krokante patat, een groot schaaltje met tomatensalade en ieder een schaaltje kip. En echt, het is heerlijk. De kip is mals, niet droog en krokant. Het smaakt echt meer dan goed. En als het op is rijden we 5 minuten terug naar het winkelcentrum. We lopen daar een rondje doorheen en het is al goed in kerstsfeer. The christmas station schalt hier al door de speakers en het is toch een beetje vreemd. Ondanks de regen is het namelijk 20 graden en dat klopt niet. We rijden weer terug naar de camping en we lopen weer een lekker rondje met Pip voordat we de caravan in kruipen. Een heerlijk dagje ondanks de regen van vandaag.

Truste en tot morgen.