Dag 53, zon en kurkeiken

30 oktober 2022 - Évoramonte, Portugal

We worden wakker en waren in de veronderstelling dat vandaag het tijdsverschil van 1 uur tussen Nederland en Portugal opgeheven zou zijn, maar onze telefoons geven nog steeds een uur verschil aan. Blijkt dat in Portugal de klok ook gewoon een uur terug gegaan is vannacht. 😂😂

Een blauwe hemel met witte wolkjes, het is heerlijk. We doen het vandaag rustig aan en blijven lekker op de camping. We hebben hier een mooie plek en genieten van het uitzicht en het mooie weer.

We maken nog een lekkere wandeling in een gebied achter de camping. In dit gebied staan kurkeiken. Een bijzonder gezicht want deze bomen worden iedere negen jaar gestript van hun schors. Dit is dan kurk die hier gebruikt wordt om van alles van te maken. Natuurlijk de kurkdoppen voor de wijnflessen. Het schijnt zelfs zo te zijn dat Portugeze wijnen niet te verkrijgen zijn met een andere dop dan van kurk.

Maar je kunt er ook petjes, portemonnees, etuis en allerlei andere dingen van maken. De seizoenwerkers die de bast van de bomen halen verdienen daar een goede boterham mee en volgens de eigenaar van de camping is Portugal lang niet zo arm als ze op papier lijken en dat komt dus doordat er veel zwart geld verdiend wordt hier.

De rest van de dag gewoon lekker genoten van het weer op deze fijne camping.

Truste en tot morgen.

1. Femke:
    31 oktober 2022
    Hoi lieve Johan en Marjon, ik heb weer een hele week gelezen over jullie mooie reis🥰 wat genieten jullie lekker zeg! En wat een prachtige natuur, die zee.....lieve groetjes vanuit Amsterdam❤️
  2. Johan van der Linden:
    2 november 2022
    Wat leuk dat je ons zo trouw volgt. Het is ook echt prachtig hier. Lieve groeten terug.