Dag 50, boodschappen met golven

28 oktober 2022 - S. Pedro De Moel, Portugal

Het was een warme nacht en als we wakker worden maken we plannen voor morgen. We willen weer door en hadden nog niet bedacht waarheen. Maar we gaan naar Monte Evora. Weer een stukje zuidelijker en ook weer wat mooier weer volgens de voorspelling. Het is trouwens goed dat we niet in het noorden zijn gebleven want daar is het bar en boos op het moment.

We rijden even naar Marinha Grande, want voordat we verplaatsen halen we voor een paar dagen boodschappen zodat we ons de eerste dagen op een nieuwe camping redden. We tanken ook gelijk de auto vol en rijden weer terug naar de camping waar we Pip ophalen voor een kort ritje naar de kust. We komen aan bij een baai met een aangelegd houten looppad wat redelijk vervallen is. Het laatste stuk om op het strandje te kunnen komen is weg en het is nog even glibberen naar beneden. Maar wat is het mooi daar. Een klein maanvormig strandje omgeven door hoge rotsen waar de golven, die vandaag wat hoger zijn, vol op beuken.

Marjon schiet haar telefoon vol met foto's en filmpjes en de drone gaat de lucht in en verbruikt 3 accu's. We vermaken ons dus best een tijdje op "ons" strandje. Ons strandje omdat we de enige zijn en uiteindelijk de zon langzaam richting de horizon zien zakken. Een dreigende wolkenmassa glijdt net aan de goede kant langs ons met zijn regen waarna de zon wat vaker door de wolken prikt en dit mooie plaatjes oplevert. We klimmen weer omhoog en aan de andere kant naar beneden naar het grote strand waar Pip snuffelt aan alles wat door de zee op het strand geworpen is. Veel mosselen die ook door mensen geraapt worden. Wij laten ze even voor wat het is want we hebben tenslotte net boodschappen gedaan.

Terug op de camping ruimen we de spullen buiten vast op want nu is alles droog. Mogelijk nog regen vannacht en nat inpakken is echt minder leuk. Het avondeten bestaat uit een grote biefstuk die supermals is en ook nog heel weinig kostte. Het is sowieso raar hier. Wijn is bijvoorbeeld goedkoper dan Cola. En het brood is ook goedkoop en echt heel erg goed en lekker hier.

Na het eten zoeken we de foto's en filmpjes uit en met de hoeveelheid die we hadden is dat nog best een klusje.

Truste en tot morgen.

1. Patricia: