Dag 16, Fuente Dé

23 september 2022 - Fuente Dé, Spanje

Lekker rustig aan gedaan vanochtend. De camping stroomt vandaag langzaam leeg en dat zal voor veel mensen te maken hebben met de weersverwachting voor de komende dagen. Wij blijven en gaan het wel zien. Aan het begin van de middag rijden we richting Fuente Dé. De rit daarheen leidt door een prachtig landschap richting een keteldal. Eigenlijk net zoals in Cirque de Gavarnie, maar dan zonder de grootste waterval van Europa. Ook kunnen we met de auto dit dal in rijden en eindigt de weg op een parkeerplaats vanwaar een lift 800 meter omhoog gaat naar de rand van de bergen die om ons heen omhoog torenen.

Maar we laten de lift voor wat hij is, want er mogen geen honden mee omhoog. Dus wordt het een wandeling van ruim 2 uur. Het eerste gedeelte gaat door een dicht begroeid loofbos maar als we 300 hoogtemeters hebben overwonnen komen we op een open vlakte waar het uitzicht op de bergen om ons heen nog intenser is. Ten eerste omdat je midden in de natuur staat en niet op een parkeerplaats. Maar ook omdat je niet alleen omhoog kan kijken, van hier kan je ook omlaag kijken en samen met de rust is het hier prachtig en indrukwekkend en een goede stek voor een mandarijn. Hierna lopen we nog een klein stukje omhoog en beginnen we aan de tweede helft die alleen naar beneden gaat. Niet perse makkelijker, want steil en los grind. Maar af en toe mooie vergezichten door de dalen of op de bergen. Na 1 uur en 40 minuten zijn we weer terug op de parkeerplaats en komt het meegebrachte broodje goed van pas. De route terug is met de auto ook weer naar beneden en slingert rustig tussen de bergen door richting onze camping. Daar nog even genoten van het zonnetje voordat die achter de bergen zakt.

Truste en tot morgen.

1. J.P. van Velzen van Velzen Smaling:
    24 september 2022
    Wat een prachtige plaatjes.
  2. Johan van der Linden:
    Het is hier ook echt prachtig. En indrukwekkend. 😘
  3. Tineke Oudshoorn:
    24 september 2022
    Wat een mooie foto's. Het lijken wel ansichtkaarten.
  4. Johan van der Linden:
    24 september 2022
    Leuk om te lezen. Want steeds als wij op zo'n plek staan zeggen we tegen elkaar dat je de schoonheid niet kan vangen in een foto.
  5. Mascha:
    25 september 2022
    Wow, die gieren, echt zoooo gaaf!
  6. Johan van der Linden:
    26 september 2022
    Was ook echt heel tof. Ga het straks hier weer proberen met een goede zoomcamera.