Dag 131, storm

16 januari 2023 - Devesa Gardens Camping & Resort, Spanje

Vanochtend bij het wakker worden zoals gebruikelijk het weerbericht even bekeken. En daar werd voor de middag storm voorspeld en aangezien we dat met de caravan willen vermijden hing 60 minuten nadat wij wakker werden de caravan achter de auto, hadden we ontbeten en was Pip uit geweest. Een record tijd. Het is maar anderhalf uur rijden vandaag waarvan het eerste stuk het moeilijkst is. We moeten eerst een steile helling af. Dan een 200 meter lang straatje door waar je aan de ene kant een hoge stenen rotsmuur hebt en aan de andere kant geparkeerde auto's en daartussen een rijstrook van 250 centimeter en de caravan is 230. Hier wil je niemand tegenkomen want achteruit is geen optie hier. Dus blijf ik met de caravan op het bredere gedeelte wachten en loopt Marjon naar het begin van het straatje om tegemoetkomend verkeer tegen te houden. Als ik via de telefoon het sein "veilig" krijg wurm ik onze combinatie tussen de rotsmuur en auto's door en stapt Marjon in om 200 meter verderop het trucje nogmaals te herhalen in het tweede smalle straatje. En als dat ook gelukt is rijden we de berg af richting de snelweg. Anderhalf uur later draaien we de camping op 14 kilometer onder Valencia. Het waaide onderweg af en toe een beetje maar van storm was gelukkig geen sprake. We kiezen een plekje uit op de camping en in no time zijn we ook weer geïnstalleerd en lopen we na een lunch met Pip door de duinen naar zee. Lege stranden zonder bebouwing zo ver als we kunnen zien en in de verte ligt de haven Valencia. Als we terug zijn rijden we 14 kilometer om de boodschappen die we gisteren mis liepen in te kunnen slaan. Het was een heel groot winkelgebied met een bizar grote hoeveelheid winkels. We hebben ons echt verbaasd maar de boodschappen waren binnen. De wind begon inmiddels behoorlijk aan te wakkeren. En die nam gedurende de avond alleen maar toe. Het is nu middernacht en we kunnen wel spreken van een gierende storm. We liggen letterlijk te schudden in bed en als we onze ogen dichtdoen zouden we ook in een boot kunnen liggen. 😂 De verwachting is dat de storm tot het einde van morgenmiddag aan zal houden, dus fietsen naar Valencia zal er voor morgen niet inzitten. Nu proberen te slapen.

Truste en tot morgen.