Dag 130, beetje vreemde dag

15 januari 2023 - La Vall de Laguar, Spanje

Een beetje vreemde dag om een aantal redenen. Ten eerste het is onze laatste dag op deze camping. Morgen gaan we richting Valencia. En ondanks dat het een klein stukje is voelt het alsof we vanaf nu bezig zijn met de terugweg. We hebben vanaf voor ons vetrek  Valencia altijd wel een beetje als het laatste punt van onze reis gezien. Ten eerste omdat de temperaturen boven Valencia snel zakken en we altijd wel gedacht hadden om zo lang mogelijk van het mooie weer te willen genieten. En dat is goed gelukt mogen we zeggen. Dus Valencia voelt als de laatste stop voordat we naar huis gaan.  Maar ook omdat we tot een met Barcelona ver genoeg vinden voor een "normale" vakantie met de caravan. En dus niet verwachten voor 3 weken lager te gaan dan Barcelona.

Ten tweede, het waait als een malle vandaag. Daar merken we op de camping niet zoveel van. Want in het zonnetje en uit het windje is het gewoon prima vertoeven. Maar tijdens een rondje wandelen word je om met de woorden van Marjon te spreken "uit je onderbroek geblazen". En dat hebben we tijdens deze trip nog niet meegemaakt. Dat er een weersverandering op komst was, was duidelijk hoor. In het gebergte wat ons zo verrast heeft in het begin van onze reis, de Picos, sneeuwt het nu en de temperaturen in het binnenland beginnen te dalen. Dus zal er ook hier wel iets anders worden. Maar de voorspelling is nog steeds prima voor de komende weken hoor.

Ten derde, omdat we morgen weg gaan wilde we de koelkast weer even vullen, dus 25 minuten naar beneden en dan tot de conclusie komen dat echt alle winkels hier op zondag dicht zijn is niet zo productief. Wel heel erg grappig. Blijkbaar hebben we nog nooit geprobeerd om op zondag boodschappen te doen of zo.

Ten vierde, omdat het onze laatste dag hier is voelt de laatste wandeling met Pip in de natuur hier ook een beetje vreemd. Want wat heeft de Costa Blanca ons verrast zeg. Het is echt heel mooi hier.

En tot slot, vanavond zitten we in de caravan en horen we iets wat we al anderhalve maand niet gehoord hebben. En we kunnen het geluid niet thuis brengen. Maar het is gewoon regen op het dak van de caravan. We waren echt oprecht verbaasd. Het online weerbericht gaf 1% kans op regen en die is er dus geweest. Een paar druppels maar. Maar goed, het was regen.

Truste en tot morgen.

1. Ann:
    16 januari 2023
    Beetje vreemd..... Maar wel lekker?
  2. Johan van der Linden:
    17 januari 2023