Dag 127, Fonts d'Algar

13 januari 2023 - Algar, Spanje

Op naar de watervallen vandaag. We weten niet zo goed wat we er van moeten verwachten, maar wel dat het dezelfde route is als waarbij Google ons van de week door heel Spanje stuurde. Om te voorkomen dat dat weer gebeurt hebben we een logische route uitgezocht vandaag en zo kan het gebeuren dat wij 50 minuten sneller zijn dan Google van de week voor ons had bedacht. Onderweg de gebruikelijke wielrenploegen en we genieten van de schitterende omgeving en het heerlijke weer.

Aangekomen bij het dorpje met de watervallen parkeren we aan het begin en lopen we naar de entree waar we 4 euro betalen. Het stelt niet veel voor. Er is 1 waterval van een meter of 6 hoog en voor de rest een paar stroompjes met kraakhelder water waarlangs betonnen paden zijn aangelegd. Maar toch vermaken we ons er en als we de route heen en weer hebben gelopen drinken we wat op het terras in de zon. Deze plek wordt zomers plat gelopen door mensen die verkoeling zoeken in de Spaanse zomerhitte omdat het water het hele jaar door 17 graden is en je in de diverse poeltjes mag zwemmen. Ook vandaag lopen er mensen rond met een handdoek om hun nek. Wij bedanken ervoor maar hebben weer genoten van een heerlijke dag. We rijden weer rustig terug door de bergen en gaan in de avond aan de slag met de fotoboeken.

Truste en tot morgen....

1. Hans van der Linden:
    13 januari 2023
    Ben steeds vergeten om op jullie reislogger te kijken. Ik heb daar nooit meer aan gedacht, tot vandaag. Maar jullie genieten er nog steeds van. Het loopt zo stilletjes aan naar 27e van deze maand en dan zijn jullie weer in Uithoorn.
    Nog even genieten in het Spaanse land.

Groetjes Hans
  2. Johan van der Linden:
    14 januari 2023
    Hé vaders, dat doen we zeker. Het is geen plicht hè om te lezen. 😉 Over 2 weken zijn we gewoon weer thuis. Ook weer heerlijk.
    Groetjes van ons.