Dag 125, Guadelest

10 januari 2023 - El Castell de Guadalest, Spanje

We gaan er vandaag op uit voor een wandeling. En daarvoor rijden we naar Guadelest. Het is volgens Google maps 1 uurtje rijden. Maar als we de route van Google gevolgd hadden, hadden we op een paard moeten zitten denk ik. Want die wilde ons weer paadjes opsturen waar je alleen met een viervoeter op had gewild en gedurfd. Niet normaal, ik weet dat ik in eerdere verhaaltjes niet zo positief ben geweest over Google en dan met name in landelijk gebied en dat ben ik vandaag ook niet. Bizar. Een ritje van 50 kilometer duurt vandaag 2 uur. Maar het moet gezegd, de rit was prachtig. Het seizoen van de trainingskampen van wielerploegen is hier in volle gang en zo zitten we een tijdje achter de ploeg van Lotto, Bahrein en Alpecin. En in een stuk bergop voor ons en bergaf voor hem hebben wij bijna Mathieu van der Poel op de motorkap. Dat was een spectaculair verhaal geworden. Maar gelukkig is mijn stuurkunst net zo goed als die van hem en gaan we ieder op weg naar onze bestemming.

Als we na 2 uur kronkelen onze auto aan het stuwmeer van Guadelest zetten vinden onze magen het ook prima dat we even niet meer slingeren. Maar zoals eerder ook gezegd, we hadden niet veel verwacht van de Costa Blanca, maar wat is het hier prachtig. En zo ook in Guadelest. We lopen een ronde van 10 kilometer rond het stuwmeer en waar we ook kijken het is overal mooi. De foto's spreken voor zich. En na 2 uur wandelen, foto's maken en genieten staan we weer bij de auto en rijden we nog even naar het dorp Guadelest want we zijn toe aan een drankje. Maar om 15.30 waren alle terrassen gereserveerd voor de lunch. Het blijft een bijzonder fenomeen. Maar de oplossing is na 10 minuten gevonden. Op een plekje met een mooi uitzicht weten wij 2 blikjes Cola te scoren en genieten we in de laatste zonnestralen van het leuke pleintje waar we op zitten. We lachen, hebben verschrikkelijke lol en vallen daardoor erg op. Heerlijk.

Voor de terugweg laten we Google links liggen en gaan we rechts met de navigatie van de auto en in 1 uurtje zijn we tegen 18.00 terug op de camping en koken we een lekker prakkie om de dag af te sluiten. Het was weer grandioos.

Truste en tot morgen.

3. Margriet:
    Wat een prachtige omgeving 😍
  4. Johan van der Linden:
    14 januari 2023
    Dat was het zeker. Genoten.