Dag 118, Xabia

3 januari 2023 - Xàbia, Spanje

Vandaag is het bewolkt als wij naar Xabia rijden. Ons beproefde recept om te parkeren bij de plaatselijke lidl werkt ook vandaag weer en we lopen richting de haven. Het tourist office voorziet ons van de informatie die we nodig hebben en na een kopje koffie en thee aan de boulevard stappen we door naar het historische centrum. Na een rondje langs de kerk en door de smalle steegjes en poortjes lopen we naar de auto en rijden we richting een natuurgebied 5 kilometer verderop. Het is een plek waar veel baaitjes en uitzichtpunten over de Middellandse zee zijn. Ook zijn hier wijken met luxe huizen die over de zee heen kijken. We rijden langs de meest mooie huizen en parkeren de auto langs hoge hekken die de privacy van de rijken moet waarborgen. We lopen langs hoge kliffen en genieten bij de vuurtoren van Cap de la Nau. Het is de hele dag bewolkt geweest en als we bij Cap de Negre staan begint de zon door de wolken te prikken. Het eiland in de verte kleurt goudgeel en maakt het een mooi plaatje. De rit terug naar de camping gaat omhoog de wolken in en als we bij de caravan komen gaan we direct naar binnen en het kacheltje gaat aan. Pip valt direct in slaap en ook wij zakken lekker op de bank.

Truste en tot morgen.

1. Mascha:
    4 januari 2023
    Wat leuk! Daar ben ik drie jaar geleden weer geweest en twee keer in zo’n grote villa toen ik 16 was, met vrienden! Grappig zeg!
    Twee vrienden van ons hebben in Xalo een benb! Buena Idea.
  2. Johan van der Linden:
    4 januari 2023
    Oh joh, wat grappig. Het is wel een wijk hè. Poeh. Wij hebben onze eigen b&b mee op wielen.
  3. Mascha:
    Ja, niet normaal hè?
    Lekker in je eigen benbeetje blijven, maar als je langs de weg een gekleurde fiets met klompen tegenkom… doe ze de groeten, hahaha!
  4. Johan van der Linden:
    6 januari 2023