Dag 113, een jarige Job en een leugentje

29 december 2022 - La Vall de Laguar, Spanje

Het is vandaag de verjaardag van Merit. Van harte gefeliciteerd vanuit het zonnige La Vall de Laguar. Althans van Johan. We hebben op 6 december bedacht dat het een leuk idee zou zijn als Marjon op de verjaardag van Merit zou kunnen zijn. En sindsdien lopen wij dus rond met een geheim. De enige die we hierin betrokken hadden waren Jessie en Mike. Want er moest natuurlijk het één en ander geregeld worden. En wat was het een gedoe zeg om iets stiekem te doen. Verschrikkelijk. Want als niemand weet van jouw leuke plannetje gaat iedereen verder natuurlijk, zoals het hoort, door met zijn leven. Jullie kunnen je voorstellen dat er heel wat appjes en videogesprekken zijn geweest tussen ons en Jessie en Mike als Merit weer eens een voorstel deed wat niet zo goed uitkwam in het idee. Maar het is gelukt.

Het begon gisterochtend. Om 07.15 zijn we vanaf de camping in de auto gestapt en naar het vliegveld van Alicante gereden. In de auto hebben we een filmpje ingezongen voor Merit (alvast voor de dag daarna dus) en hebben we de smoes verteld dat we een fietstoer hadden geboekt waar we heel vroeg moesten zijn en wij het even zo deden omdat we haar niet wakker wilde maken. Deze zou Marjon dan versturen op de verjaardag van Merit zelf. Marjon op het vliegveld en na ruim 2 uurtjes vliegen werd ze daar opgewacht door haar partner in crime Jessie. Hop, even snel naar de Karveel want bij de buren waren de fotoboeken geleverd die we voor alle kinderen hadden gemaakt en aan hen wilde geven als cadeau.

Snel door naar Mijdrecht, want Jessie had geregeld dat Stan, Lars, Lika, Riannen en Isa daar zouden komen eten omdat ze elkaar voor het eerst niet hadden gezien met kerst. Merit was hiervoor niet uitgenodigd omdat er in overleg besloten was dat het echt specialer zou zijn als ze verrast zou worden op haar verjaardag. Marjon in de slaapkamer boven wachten terwijl ik lekker via Mike aan het videobellen was tijdens dit gezellige samenzijn en toen kwam daar ineens Marjon naar beneden. Heerlijk om de verbaasde gezichten te zien van hen. Deel 1 van het plan was geslaagd en de kids zijn weer naar Reeuwijk gestuurd met strikte instructies om niets te appen, snappen, of instagrammen. Want deel 2 vond morgen plaats en moest nog geheim blijven.

Deel 2 begon vanochtend om 09.30 toen Marjon met de auto van Jessie naar Mijdrecht ging om Jessie op te halen en naar Amsterdam te rijden voor het hoofddoel van deze leugen. De verrassing van het Jarige Jobje. En een verrassing was het. Wat heerlijk als het allemaal zo lukt en wat was het bijzonder.

Het laatste stukje verrassing kwam voor Ton en Koosje (de ouders van Marjon). Die in het geheim naar Jasper (de vader van Jessie en Merit) waren gegaan om daar mee te lunchen en die wisten dus helemaal niet dat Marjon mee zou komen en Merit wist natuurlijk niet dat Opa en Oma daar zouden zijn. Veel dubbelspel dus en een verspreking lag op de loer, maar ook dit ging goed. 3 verrassingen helemaal tot hun recht gekomen. Wat een zaligheid. Maar wat was het vermoeiend om te liegen en bedriegen. Soms ook wel leuk trouwens. Lekker meepraten terwijl jij al weet dat het tocht niet zo gaat gebeuren. Dat maakt het echt heel leuk.

Alles bij elkaar een verwarrend verhaal en daarom hebben we het maar in een video verwerkt. Deze komt straks ook op het blog, dus wil je er wijs uit worden zou ik die even kijken.

Overigens hebben Pip en ik ons vandaag echt weer vermaakt. Online bij alles aanwezig geweest en genoten van de zon en 20 graden.

Truste en tot morgen.

1. Margriet:
    Geweldig 😍
  2. Johan van der Linden:
    Dank je wel.
  3. Mascha:
    29 december 2022
    Wat super!!!!! En gefeliciteerd met die mooie dochter natuurlijk🎉🎉🎉🎉
  4. Johan van der Linden:
    Dank je wel lieverd. 😘
  5. Tineke Oudshoorn:
    29 december 2022
    O wat leuk zeg! Gefeliciteerd!
  6. Johan van der Linden:
    Dank je wel.
  7. Myra:
    Heerlijk!
    Ook om je even te zien en knuffelen gisteravond, Marjon!
  8. Johan van der Linden:
    Verrassing. 😘
  9. Myra:
    Heerlijk!
    Ook om je even te zien en knuffelen gisteravond, Marjon!
    Wat prachtig om te zien hoe blij iedereen is om om elkaar te zien.
  10. Lieke Janssen:
    1 januari 2023
    Wat een super verrassing. Fijn dat het gelukt is.
  11. Johan van der Linden:
    2 januari 2023