Dag 111, La vall de Laguar

27 december 2022 - La Vall de Laguar, Spanje

Als Pip uit is geweest en wij ontbeten hebben is het een kwestie van de laatste dingen inpakken en opruimen en we kunnen gaan. Oh, en we legen de watertank altijd als we verplaatsen omdat je echt voelt dat de caravan meer zwabbert als er nog veel water inzit. Nu heb ik deze 2 dagen geleden helemaal vol gegooid en het duurt bijna 8 minuten om deze helemaal leeg te trekken. In het land met waterschaarste is dit toch echt verspilling dus dat doen we voortaan anders. Maar als hij uiteindelijk leeg is kunnen we op pad. 138 kilometer wordt het vandaag en doordat we redelijk wat binnendoor moeten wordt dat 2 uur rijden. Het is een heerlijke route langs de kust. Eerst langs Alicante, dan Altea en niet te vergeten de vele hoogbouw van Benidorm. Zeker nog op de planning de komende dagen. Al was het maar omdat je daar oliebollen en appelflappen kunt halen. En we hebben veel mee, maar dat niet en we willen ze natuurlijk wel.

Het laatste stuk is door de bergen en het wordt steeds mooier. Het is ook heerlijk om nu weer in de natuur te gaan staan. Nu ik het verhaal typ is er alleen een uil te horen. Geen auto's, geen buren. Gewoon stilte. We mochten uit 4 plekken kiezen en voor ons gevoel hebben we de caravan op de beste plek gezet. En genieten we om 15.00 uur nog van het zonnetje op het plekje. Als we Pip uitlaten lopen we de berg op en komen we bij een plekje wat nog volledig in de zon ligt en we genieten tot 17.00 uur van de laatste heerlijke zonnestralen voordat hij achter de berg wegzakt. We lopen terug richting de camping en genieten echt van de omgeving. Wat we al wisten wordt weer bevestigd, de natuur is prachtig hier en we hebben geen wilde oud en nieuw feesten in het verschiet.

Truste en tot morgen.

1. Harry: