Dag 94, lange reis naar een verschrikkelijke camping

10 december 2022 - La Marina, Spanje

Het is 6 graden als we 's ochtends buiten lopen met Pip. En de toppen van de Sierra Nevada zijn in nevelen gehuld. Maar na het ontbijt is de caravan vlot aan kant en hangt die weer vast achter de auto. We moeten voor onze volgende bestemming 325 kilometer rijden vandaag. We gaan naar een camping boven Murcia aan de kust. Daar wordt een stuk beter weer voorspeld voor de komende 2 weken en dat willen we wel.

Het is een prachtige rit en ons enthousiasme over Spanje blijft maar toenemen. Soms doet het Amerikaans aan. En ineens ligt er in een grote vlakte 1 berg waarvan de top dan in de wolken hangt. De wegen liggen er prachtig bij en de lucht wordt blauwer en de temperatuur wordt hoger en als we in de buurt van de camping komen is het 22 graden.

Als we het terrein van de camping oprijden zijn we niet direct enthousiast. Er staan wat campers, maar allemaal dicht op elkaar en het oogt allemaal een beetje armoedig. We moeten een kwartiertje wachten. Als Jonathan (de eigenaar) ons tegemoet loopt begroet hij Marjon als Leonie en ik krijg 3 dikke zoenen. Later dringt tot hem door dat wij niet degene zijn die hij dacht dat wij waren. Maar hartelijk was het wel. We krijgen een enthousiaste rondleiding en we haken al iets meer af als we zien dat er 1 toilet is een en 1 douche is met een gordijntje. Maar goed, de organische tuin wordt zo enthousiast aangeprezen dat we er nog over denken. Als onze zoenende Jonathan ons plekje aanwijst zakt het enthousiasme van mij over deze camping naar de temperaturen in Nederland op dit moment. En ik zeg tegen Marjon, "Dit gaan we echt niet doen". Wat een verschrikkelijke pauperbende. Ik overdrijf niet als ik zeg dat de voortent van iemands caravan op 30 centimeter van een camper daarvoor staat. En dan heb je geen ruimte meer om je stoel neer te zetten. Heel intens. We krijgen van Jonathan nog een mogelijkheid voor een ander plekje, maar het helpt niet. We gaan.

De caravan staat op een smal plekje en moet losgekoppeld en opnieuw aangehaakt worden en na een uurtje op deze bijzondere plaats zijn we weer onderweg. De auto langs de kant en via de app vinden we op 10 minuten rijden een hele grote camping. Als we bij de receptie vragen of ze nog een plekje hebben moet ze even even zoeken. Maar er zijn er nog 2. Dit is een camping die we normaal niet zo snel zouden zoeken, maar als we eenmaal staan is het echt prima. Een lekkere ruime plek en het is echt oké. We lopen een mooi rondje met Pip voor de zon ondergaat en we zijn erg blij dat we vanmiddag weg gegaan zijn bij die bijzondere camping. Het is gewoon 17 graden om 21.00 uur en dat was de reden dat we deze kant opgingen. Heerlijk.

Truste en tot morgen.

1. Harry: