Dag 95, niet zoveel bijzonders

11 december 2022 - Guardamar del Segura, Spanje

De uittocht van Spanjaarden op de camping is vandaag in volle gang. Zoals eerder gezegd heben veel van hen een week vrij genomen door 2 gunstige feestdagen. En die moeten morgen weer werken. Dus het percentage overwinteraars neemt hard toe na vandaag.

En wij hebben een rustig ochtendje. Als de miezer is verdwenen zoals weeronline dat voorspeld had doen we Pip de riem om en gaan we eruit voor een wandeling. We lopen naar het naastgelegen dorpje Guardamar de Segura. Door de rivier die de camping van het dorp scheidt is het een wandeling van 5 kilometer heen en logischerwijs ook weer terug. Halverwege even een tussenstop op het terras is een lekkere onderbreking. We komen tot de conclusie dat de camping ons goed bevalt en nu de feestdagen in aantocht zijn en de campings dan waarschijnlijk vollopen beslissen we op de terugweg langs de receptie te lopen om te boeken tot 2 januari.

Dat kunnen wij natuurlijk wel lekker beslissen, maar de Spanjaarden waren sneller met boeken en we kunnen blijven tot 31 december en dan op 2 januari weer terugkomen. Dat laatste gaan we zeker niet doen en na wat overleg komen we erachter dat er van hetzelfde concern 23 kilometer verderop nog een camping is waar wel plek is en nu hebben we besloten om 27 december daar lekker heen te gaan tot 2 januari. En daarna, dat zien we dan wel weer.

Truste en tot morgen.