Dag 68, uitzichtloos

15 november 2022 - Monchique, Portugal

Vandaag de wekker gezet en zoals het vaak gebeurt, zijn we voor de wekker wakker. Maar we willen vandaag vroeg op pad voor de markt van Monchique want die is elke tweede maandag van de maand en schijnt de moeite waard te zijn. Na het ontbijt blijven we toch nog langer zitten dan gepland omdat we bezig zijn een camping uit te zoeken voor de kerst en oud en nieuw. En dat valt nog niet mee omdat we geen idee hebben in welk tempo we blijven reizen. Dus laten we het voor wat het is en stappen we in de auto voor een rit van 50 minuten. Als we het dorpje inrijden is de parkeergarage gesloten en rijden we nog een rondje en parkeren we de auto langs een stijgende weg ongeveer 1 kilometer voor het centrum. Als we daar aangekomen zijn zoeken we een tourist office en als ik daar vraag naar info over het dorp zegt de mevrouw dat ze niet zoveel hebben in het dorp, alleen de kerk wordt genoemd. En het uitzichtpunt bovenop de berg 5 kilometer verderop, maar dat is vandaag ook niet speciaal volgens haar, vanwege de bewolking. Ja, ze weet het wel te verkopen hier. Als ik vraag naar de markt, zegt ze dat deze elke tweede vrijdag van de maand is en dus vorige week vrijdag geweest is. Jammer, maar helaas.

Grinnikend over zoveel eerlijkheid loop ik naar Marjon waardoor het niet echt uitnodigend wordt om een rondje door het dorp te lopen. Maar we hebben niet voor niets 50 minuten gereden, dus lopen we door het centrum en het moet gezegd. De mevrouw van het toeristen bureau heeft gelijk. Er is niets te beleven en zelfs de kerk stelt teleur. 😂😂😂

We rijden nog even naar het uitzichtpunt en ook daar had ze gelijk in, zie de foto. We hadden ook Portimao nog op de planning staan voor vandaag om op een bootje de zeegrotten te bekijken. Maar daar is het weer er ook niet naar en dus rijden we terug richting de camping en is het rondje uit geweest voor Pip 50 kilometer verderop.

We sturen nog een mail naar een camping voor de feestdagen maar hebben tot nu toe geen antwoord. We gaan toch maar iets reserveren want met kerst op de parkeerplaats van supermarkt met de caravan is wel een beetje sneu.

Truste en tot morgen.