Dag 64, een 10 voor het weer

11 november 2022 - Almodôvar, Portugal

Vandaag weer een prachtige dag in de Alentejo. En we zijn gewoon lekker op de camping gebleven en hebben een beetje geknoeid bij de caravan. Marjon heeft de camping nog gered van een grote bosbrand. Maar dat klinkt avontuurlijker dan het was. Er was achter de camping vuil verbrand en dat lag nog te smeulen toen ze daar langs liep met Pip. Er is toch nog even naar gekeken door de camping eigenaar want alles is hier, ondanks de regen, zo verschrikkelijk droog dat het zo gedaan is om hier een brandje te krijgen. Maar gelukkig schrijf ik hier nu het stukje zonder dat de vlammen om de caravan heen slaan. Het is wel echt heerlijk hier hoor met deze temperaturen begin november. En de temperatuur is zo anders dan in Nederland. 20 graden in de zon voelt hier echt anders aan. Wel merken we dat de zon steeds een beetje lager aan de hemel staat nu we 21 december naderen. Gek idee dat we ook nog gaan meemaken dat hij weer hoger gaat staan.