Dag 121, Bastards

6 januari 2023 - Benidorm, Spanje

Via een prachtige bergweg zetten we koers richting Benidorm. De bergweg is op deze Spaanse feestdag ingenomen door de wielrenners die in training zijn voor het seizoen. En aangezien de weg erg smal en bochtig is, is het een lange rit om boven te komen zonder ongelukken te veroorzaken. Iets wat een motorrijder op de weg naar beneden niet gelukt is. Hij lag midden op de weg met hulp en onze hulp was niet meer nodig, dus zijn we nog rustiger doorgereden. Ons idee dat de Costa Blanca vlak en saai is klopt voor geen meter. Het is, in ieder geval hier, een prachtig bergachtig en rustig gebied met kleine dorpjes, hoge toppen, diepe kloven en lieflijke dalen. En omdat we rustig rijden kunnen we er ook nog van genieten. Ook vandaag weer prachtig weer en na een ruim uurtje rijden doemen de flats en appartementgebouwen waar Benidorm bekend om staat op aan de horizon. We bezoeken Benidorm vandaag om 2 redenen. 1. We zijn gewoon nieuwsgierig of het beeld wat we er van hebben klopt. En 2. Marjon is er 23 jaar geleden geweest met Jasper, Michel en Jessie. En Jes heeft op de boulevard van Benidorm haar eerste stapjes gezet en we zijn nieuwsgierig of Marjon het nog herkend. En er is nog een derde reden, de zon schijnt en in combinatie met de terrassen is dat ook nog een hele goede reden om hier te zijn vandaag. Door de ligging van Benidorm is er zon totdat hij onder gaat namelijk. Het is overigens echt niet heel warm hoor. Het is 16 graden en in de zon en uit de wind is het zalig. Maar als de zon weg is, snappen we de winterjassen soms wel.

In de stad zelf is de eerste reden om er niet heen te gaan snel gevonden. Het parkeren is echt een hel hier. En waar we anderhalf jaar geleden in Florence op het domplein reden, lukt het ons hier bijna om op de boulevard te rijden. We kunnen nog snel keren om dit te voorkomen. En na 25 minuten rondrijden vinden we eindelijk een parkeerplek. Als we de boulevard oplopen staan we letterlijk gelijk op de plek waar Jessie haar eerste stapjes liep en beginnen bij Marjon de herkenningspunten terug te komen van 23 jaar geleden. 1 van de eerste terrassen in het zonnetje heeft een tafel vrij en we genieten er heerlijk van een drankje. En het beeld van Benidorm klopt. Het is een stoet van scootmobielen. Die hier door verschillende bedrijven in verschillende uitvoeringen verhuurd worden. Er zijn ook tandemscootmobielen. En het is hier overbevolkt met Engelsen. Dus binnen de eerste 20 minuten voldoet Benidorm direct aan ons beeld. Als we lekker genoten hebben op het terras gaan we op zoek naar het appartement waar ze 23 jaar geleden geslapen hebben en het is snel gevonden. Het heeft geen enkel nut en toch is het super grappig om hier zo rond te lopen. We lopen de boulevard van het noordstrand helemaal af, want we hebben voor de verandering eens onderzoek gedaan en een restaurant opgezocht wat goed aangeschreven staat en die ligt aan de andere kant. Waar ook het tourist office zit. Als Marjon vraagt om wat info, krijgen we een kaartje en omcirkelt de man 1 plek en dat is het centrum waar we op dat moment zijn. Verder is er niets en dat voldoet ook weer volledig aan onze verwachting. De tapasbar die we uitgezocht hadden is een schot in de roos. Heerlijk om daar allerlei vitrines te hebben die helemaal ramvol staan met allerlei tapas en daar uit te mogen kiezen. Wat een geweldig concept en het is allemaal heerlijk. Eindelijk is het ons eens gelukt om echt lekker te eten. En als we terug lopen over de boulevard richting de auto genieten we van een prachtige zonsondergang. Nog een klein uurtje terug met de auto naar de camping, maar nu wel over de snelweg. In het donker wel zo lekker en veilig. Het was echt een hele leuke dag zo. En wat leuk om de gekte van Benidorm ook eens gezien te hebben.

Truste en tot morgen.

1. Femke:
    7 januari 2023
    Als ik het zo lees hoef ik nooit naar Benidorm😅maar de foto's zijn wel prachtig! Wat leuk dat Marjon zo weer herinneringen heeft opgehaald😊en het eten ziet er idd heerlijk uit! Geniet❤️
  2. Johan van der Linden:
    8 januari 2023
    Ah, we waren in de buurt en dan heb je het maar gezien. Maar ik zou er zeker geen weekje boeken. Eten was inderdaad grandioos.
  3. Lieke Janssen:
    9 januari 2023
    Het eten en de foto's zien erg goed uit. Dat nemen jullie toch weer lekker mee, deze herinnering.
  4. Johan van der Linden:
    9 januari 2023
    Het was ook echt een hele leuke dag. Ik zou nooit een weekje Benidorm boeken. Maar echt genoten nu we in de buurt waren.