Dag 115, oud en nieuw samen

1 januari 2023 - La Vall de Laguar, Spanje

Marjon stapt vandaag weer op het vliegtuig terug naar Spanje. En het is druk op Schiphol. Haar vlucht vertrekt om 10.50 en om 10.30 staat ze nog in de rij bij de douane. Met een sprintje lukt het om op tijd bij de gate te zijn om dan tot de conclusie te komen dat er een half uur vertraging is. Ah ja, ze heeft haar vlucht gehaald en is onderweg als ik in de auto stap richting Alicante.

En na 2,5 uur vliegen is mijn moppie weer heerlijk bij mij. De rit terug richting de camping is lang genoeg om de verhalen van de afgelopen dagen met elkaar te delen. Helemaal leuk. 24 minuten voor de camping ligt er nog een groot winkelcentrum waar we boodschappen halen voor de komende dagen. En als we terug rijden weten we zeker dat er nog iemand heel blij gaat zijn en Pip komt enthousiast kwispelend aangelopen als Marjon de hoek om komt.

Oud en nieuw is hier niets. Geen vuurwerk of samenzijn. Dus kijken we televisie en doen we, iets te laat, mee aan de enige traditie. Het eten van 12 druiven. Deze staan elk voor 1 maand van het nieuwe jaar en stop je 1 voor 1 op de klokslag van de kerk in je mond en dat brengt voorspoed voor het nieuwe jaar. Na het rondje bellen om iedereen het beste te wensen vallen we weer heerlijk samen in slaap.

Tot straks.

1. Margriet:
    1 januari 2023
    Een heel gelukkig en gezond nieuwjaar ❤️🍀
  2. Johan van der Linden:
    2 januari 2023
    Jullie ook natuurlijk. 👍👍
  5. Lieke Janssen:
    9 januari 2023
    Heb je wel oliebollen gegeten?
  6. Johan van der Linden:
    9 januari 2023
    Nou en of. Die had Marjon meegenomen uit Nederland. Poedersuiker maar hier gekocht voor de zekerheid. Staat zo raar bij de douane. 😂😂