Dag 91, Malaga

7 december 2022 - Nerja, Spanje

Een heerlijke ochtend vandaag en we kunnen weer eens lekker buiten ontbijten en genieten ook van het zonnetje. We nemen Pip mee voor een lange wandeling richting Nerja. Het eerste stuk over het strand en we lopen het leuke dorpje binnen. Op het terras genieten we van een heel bijzondere kipsandwich. Maar goed, het vult en we lopen weer terug naar de camping.

Daar komen we weer aan en pakken we de auto richting Malaga. Dat staat rond de kersttijd bekend om de lichtshow in een winkelstraat. En 45 minuten later staan we met onze campingbuurvrouw in een parkeerplaats vlakbij het centrum. En nu bleek dat wij een verkeerd beeld hadden van Malaga. Het is een leuk stadje met echt wel historie. Bij het toeristenbureau krijgen we een plattegrond en vertellen ze ons waar de kerstmarkten zijn. Want we willen nog wat versiering scoren. Maar de 2 markten verkopen alles behalve kerstspullen. Althans er staan wel veel kramen met figuren van kerststallen. Maar dat is prijzige business. Dus dat wordt hem niet.

We pakken nog even een wijntje op het terras en lopen tegen 19.00 naar de Calle Marques. En de straat staat bomvol en ziet er met de lichtjes aan al echt heel spectaculair uit. Maar klokslag 19.00 begint er muziek en dansen de lichtjes door de straat heen. Het is sprookjesachtig en we staan met kippenvel als alle Spanjaarden een vrolijk kerstlied meezingen wat wij niet kennen. Het is zo leuk. (Zie de video)

We lopen een klein stukje en door een megadruk Malaga  rijden we in 1 uur weer terug naar de camping. Het was een heerlijke dag.

Truste en tot morgen....