Dag 89, regenachtig Ronda

5 december 2022 - Ronda, Spanje

Als we wakker zijn rijdt Johan direct naar de garage om nu het andere lampje te laten vervangen. De heren regelen het vlot en handig en terug naar de caravan. Daar heeft Marjon Pip uitgelaten en dit teamwork is zo strak geregisseerd om weer snel door te kunnen rijden. Want dan zijn we vroeg in Ronda, wat we willen bezoeken. En dat kunnen we dan doen voor de voorspelde regen.

Maar helaas, vergeten te tanken. Dus weer even terug naar Los Palacios en daarna op weg naar Ronda. De dame van de receptie waar we uitchecken geeft ons nog een andere tip mee.

De rit gaat soepel en het is heerlijk om weer richting de bergen te rijden. Het is een mooi landschap hier in Andalusië. We staan nog een tijd stil omdat er een auto van de weg is geraakt en deze geborgen moet worden. Maar rond 13.15 draaien we de camping op en checken we in bij een vriendelijke dame. We parkeren de caravan op het meest makkelijke plekje van de camping en stappen gelijk in de auto. We gaan naar Setenil de las Bodegas. Een dorpje wat gebouwd lijkt te zijn in de rotsen en waar de berg over de huizen heen hangt. We maken er een leuke wandeling en het dorpje doet gezellig aan. Je kunt gerust op een terras zitten ondanks de dreigende regen, want de rots hangt er boven en werkt beter dan welke parasol ook. Als we het rondje dorp hebben gedaan rijden we terug voor ons hoofddoel, Ronda. Het is een stadje wat een nieuw en een oud gedeelte heeft en gescheiden is door een diepe kloof en daar hebben ze een prachtige brug gebouwd die de 2 delen met elkaar verbindt. Maar het hoost werkelijk als we die kant op rijden. En we besluiten het morgenochtend te doen voordat we weer doorrijden. Ook omdat de buienradar geen beterschap beloofd.

Maar eenmaal in de caravan zien we foto's van de brug in de avond en het ziet er prachtig uit. Het hozen is inmiddels overgegaan in een lichte bui. Dus de regenjassen gaan aan en we rijden 5 minuten later Ronda binnen. Een mooie parkeerplaats naast het kasteel zorgt ervoor dat het maar een klein stukje lopen is naar de brug van Ronda. En het is de moeite waard zeg. Op de brug is het al indrukwekkend, maar als we beneden een plekje zien waarvan je een mooi uitzicht hebt op het geheel lopen we door de regen naar het uitzichtpunt.

En niet voor niets, wat een prachtige plek. We wachten tot het wat donkerder wordt, maar inmiddels is de lichte bui weer overgegaan in een bui en na 25 minuten wachten vinden we het donker genoeg voor onze foto en lopen we weer omhoog richting de auto waar we drijfnat instappen. Terug naar de camping is een klein stukje en we genieten van onze warme hap. Rozig door de regen en de kachel. Het is echt heerlijk.

Truste en tot morgen.

1. Hans en Maria:
    5 december 2022
    Wauw, fantastisch. Wat mooi en wat een prachtige kleuren. En , natuurlijk goed gefotografeerd.
  2. Johan van der Linden:
    6 december 2022
    Het was ook echt schitterend. We stonden in de zeikende regen, maar hebben echt genoten.
  3. Patricia:
    6 december 2022
    Te gek die rots partij 👌
  4. Johan van der Linden:
    Dat was het zeker. 😘