Dag 57, boodschappen en change of plans

3 november 2022 - Évoramonte, Portugal

Morgen vertrekken we richting Ourique en dan zorgen we vandaag voor een volle koel-, en voorraadkast. We doen dus boodschappen. En we willen nog even naar een bouwmarkt voor een paar hoekijzers. De navigatie heeft de bouwmarkt snel gevonden en leidt ons richting Estremoz. Wij hadden een bouwmarkt verwacht op een industrieterrein buiten het stadje maar tot onze grote verrassing worden we de stadspoort in geleid. Vol vertrouwend op Google maps staan we 5 minuten later in de smalste straatjes die we deze reis gezien hebben. Een vriendelijke Portugees moet zelfs opzij stappen zodat we er door kunnen waarna het straatje nog smaller wordt en eindigt in een 90 graden bocht waar we 2 keer moeten steken voordat we er door kunnen. Maar dan volgt toch de opluchting, het is ruimer na de bocht en we verlaten de kleine weggetjes zonder de bouwmarkt gezien te hebben. We laten het erbij en rijden naar de lidl voor de boodschappen.

Hierna nog even langs de intermarche voor de goedkope benzine en weer terug naar de camping waar we een berichtje krijgen dat het er naar uitziet dat de gigantische golven aanstaande zondag in Nazaré zullen zijn en dat mogelijk dan de wedstrijd aangekondigd gaat worden. Dit is iets wat we allebei heel graag willen zien en wat we ook zeker gaan doen, zelfs nu we 300 kilometer van Nazaré af zitten. We zoeken even uit hoe het vanaf de volgende camping is en dat is ook 300 kilometer. Daarom besluiten we morgen wel door te reizen naar de volgende camping en niet met de caravan terug te reizen richting Nazaré.

Als de wedstrijd doorgaat gooien we een luchtbed achterin de auto en rijden we er heen voor een nachtje en slapen we of in de auto of gooien het tentje, wat we mee hebben, in de auto en pakken ergens een camping. We willen namelijk dicht bij het strand staan en misschien is in de auto slapen dan de beste optie, maar we gaan het wel zien. Eerst morgen maar eens afwachten of de wedstrijd ook echt voor zondag of maandag wordt afgekondigd.

Leuke vooruitzichten.

Truste en tot morgen.

1. Myra:
    4 november 2022
    Oke. Dit was dus echt het spannendste stukje tot nu toe. Maar ik begreep er niks van.
    Want hoezo heb je opeens hoefijzers nodig? En sinds wanneer hadden jullie dan überhaupt een paard?
    Stiekem vind ik het jammer dat ik uiteindelijk alsnog goed las. Ik zag het al helemaal voor me. Caravannetje, kurkeikje, knolletje.
  2. Johan van der Linden:
    4 november 2022
    Hahahahhaha. Gelukkig geen paard mee.
  3. Ann:
    4 november 2022
    Ik voel een Pipi de clown huifkar tocht aankomen..maar lees inmiddels iets anders dan dat ik lachend had gelezen....
    Maar de rest denk ik aan Pipi de clown, Marjonloe, klukkluk? Dikke deur? En Johan als nononono???? Maakt mn gedachten wel compleet hahahahah
  4. Johan van der Linden:
    😂😂😂