Dag 54, Evora

1 november 2022 - Évora, Portugal

Vandaag naar Evora geweest en wat een leuk stadje is dat. Als je al aan komt rijden parkeren we de auto onder een Romeins aquaduct van 6 kilometer lang. En om de stad binnen te komen lopen we door de poort in de stadswal naar binnen. Omdat we rond lunchtijd de stad binnenlopen pakken we het eerste terras waar veel Portugezen zitten en maken we gebruik van de Prato de dia. We krijgen een halve kip van de bbq en varkensvlees met rijst en patat en alles smaakt echt prima. Zeker als je daarvoor 14.20 moet afrekenen inclusief een drankje.

Daarna lopen we verder de stad in langs het aquaduct waarvan de bogen steeds lager worden omdat de stad op een heuvel ligt. En in de bogen zijn er huizen gebouwd die dus ook steeds lager worden. Heel bijzonder om te zien. Er zijn verder nog veel Romeinse invloeden terug te vinden in de stad die zeer schilderachtig aandoet en erg prettig is om doorheen te lopen. Natuurlijk zijn er ook hier weer diverse kathedralen te vinden waarvan er 1 aan de buitenkant erg nep aandoet. Marjon noemt het zelfs een playmobil kerk, maar van binnen werkelijk prachtig is.

Het is ook heerlijk slenteren door dit prachtige stadje waar er veel leven op straat is door de aanwezigheid van een universiteit en natuurlijk omdat het vanmiddag na een regenachtige ochtend heerlijk toeven is onder de blauwe luchten met witte wolken.

Op de terugweg nog een boodschapje en voor het eerst is het donker als we de camping weer opdraaien na een dagje weg.

Truste en tot morgen.

Van reisblog naar fotoboek